دلو 15, 1398 10:06 Asia/Kabul
  • کمیسیون شکایات افغانستان: در مورد 50 درصد پرونده‌های جنجالی تصمیم‌گیری شده است
    کمیسیون شکایات افغانستان: در مورد 50 درصد پرونده‌های جنجالی تصمیم‌گیری شده است

کمیسیون شکایات‌ انتخاباتی افغانستان اعلام کرد که تاکنون در مورد پنجاه درصد این پرونده‌ها تصمیم گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس، کمیسیون شکایات‌ انتخاباتی افغانستان بر خلاف وعده‌ پیشین خود، روز گذشته نتوانست تصمیم خود را در رابطه با آرای‌ جنجالی اعلام کند.  مسئولان این کمیسیون می‌گویند که تاکنون در مورد پنجاه درصد این پرونده‌ها تصمیم گرفته‌اند.

کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی خبر داده بود که روز دوشنبه ۱۴ دلو، تصمیم خود را در رابطه با ۳۰۰ هزار رای جنجالی اعلام می‌کند اما قاسم الیاسی، یک عضو این کمیسیون گفت که تاکنون تنها در رابطه با ۵۰ درصد رای‌های جنجالی تصمیم گرفته‌ شده و تصمیم پس از تکمیل ۵۰ درصدِ باقی‌مانده در آینده اعلام خواهد شد.

اما نعیم ایوب‌زاده، رییس بنیاد انتخابات شفاف افغانستان می‌گوید که وضعیت شکننده‌ سیاسی و گفتگوهای صلح سبب شده است تا روند انتخابات از اولویت بیرون‌شده و به‌کندی روبه‌رو شود.

دسته‌های انتخاباتی دولت ساز و ثبات و همگرایی از کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی می‌خواهند که با حفظ شفافیت هرچه زودتر تصمیم خود را در مورد رای‌های جنجالی مشخص کرده و اعلام کند.

کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی تنها چند روز محدود زمان دارد تا نتیجه‌ نهایی بررسی‌هایش را اعلام کند؛ اما در کنار مشخص‌نشدن سرنوشت نیمی از رای‌های جنجالی، روند بازشماری پنج هزار محل رای‌دهی نیز آغاز نشده است.

کلیدواژه