حوت 13, 1398 17:36 Asia/Kabul
  • طالبان: تنها برای مبادله زندانیان نشست های با دولت افغانستان انجام خواهد شد

سخنگوی طالبان ضمن رد دیدار هیات این گروه و دولت افغانستان در قطر گفت: تنها برای مبادله زندانیان نشست های با دولت افغانستان انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «سهیل شاهین» سخنگوی طالبان در توئیتر خود نوشت: موضع ما این است که مذاکره برای تبادل زندانیان فقط در دیدار میان مسئولان کمیسیون اداره امور زندان‌های طالبان و مسئولان همین حوزه از کابل حل و فصل شود تا به این ترتیب، پیش از شروع مذاکرات (بین‌الافغانی)، ۵ هزار زندانی طالبان و یک هزار نیروی امنیتی افغان، آزاد شوند.

این توئیت در حالی است که اشرف غنی در سفر امروز خود به ننگرهار گفته بود: که اگرطالبان شرط دارند، دولت افغانستان نیز شروطی دارد که باید برآورده شوند.غنی همچنین از طالبان خواست تا درباره کشت مواد مخدر نیز توضیح بدهند. غنی تأکید کرد که او صلح باعزت و طولانی‌مدت می‌خواهد و این صلح باید از طریق جرگه میان خود افغان‌ها به‌دست آید.رییس‌جمهور افغانستان تاکید کرد: تنها قطع ارتباط طالبان با القاعده کافی نیست، بلکه این گروه روابط خود را با دیگر گروه‌های تروریستی نیز باید قطع کند.

غنی همچنین عنوان کرد که آمریکا امر مبادله زندانیان را تسهیل می‌کند اما این کابل است که باید تصمیم بگیرد که آیا زندانیان طالبان را آزاد کند یا خیر.

 

کلیدواژه