آزادی پنجاه و هشت زندانی دیگر طالبان در افغانستان
(last modified 1399-02-06T04:50:32+00:00 )
ثور 06, 1399 09:20 Asia/Kabul
  • آزادی پنجاه و هشت زندانی دیگر طالبان در افغانستان

سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان  از  آزادی پنجاه و هشت زندانی دیگر طالبان  از زندان خبر داد .

به گزارش رادیو دری ، «جاوید فیصل » روز جمعه اعلام کرد : این زندانیان در راستای تلاش های دولت افغانستان برای تامین صلح و مبارزه با ویروس کرونا از زندان های این کشور آزاد شدند .

سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان افزود : شمار زندانیان آزاد شده طالبان با این پنجاه و هشتاد نفر به پانصد و پنجاه (550 )نفر رسیده است و این روند تا آزادی هزار و پانصد زندانی طالبان ادامه دارد .

«جاوید فیصل»  عصر دیروز پنج شنبه هم از آزادی پنجاه و پنج( 55 )زندانی گروه طالبان از زندان خبرداده بود .

براساس دستور محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان ، پنج هزار زندانی طالبان در دو مرحله آزادی می شوند که در مرحله نخست هزار و پانصد نفر آزاد خواهند شد.

آزادی سه هزار و پانصد زندانی دیگر طالبان به کاهش خشونت های این گروه بستگی دارد.ک

این در حالی است که گروه طالبان آزادی این زندانیان را برخلاف فهرست پنج هزار نفری زندانیان خود می دانند که فهرست آن را به آمریکا داده است .

طالبان در عین حال شصت نفر را آزاد کرده اما دولت افغانستان نیز آزادی این افراد را برخلاف تعهدات این گروه دانسته و اعلام کرد، فقط نوزده فرد آزاد شده ، نظامیان افغان هستند در حالی که همه افراد آزاد شده باید نظامیان می بودند.

دولت افغانستان امیدوار است با آزادی زندانیان طالبان ، مسیر آغاز مذاکرات صلح با این گروه به منظور آتش بس و پایان جنگ و درگیری در این کشور هموار شود.

کلیدواژه