ثور 13, 1399 15:57 Asia/Kabul
  • بیش از 8200 شهروند افغانستان از هند و امارات متحده به کشور منتقل شدند
    بیش از 8200 شهروند افغانستان از هند و امارات متحده به کشور منتقل شدند

وزارت خارجه افغانستان اعلام کرد که روند انتقال شهروندان افغان از سایر کشورها به دلیل شیوع کرونا و لغو پروازها ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس،براساس گزارش وزارت خارجه،‌ تاکنون 8203 نفر از شهروندان افغان که در کشورهای امارات متحده عربی و هند بر اثر قطع پروازها معطل مانده بودند، با انجام پانزده پرواز از کشور هند، و بیست و هشت پرواز از امارات متحده عربی، به افغانستان منتقل شدند.

در نتیجه این پروازها که توسط شرکتهای هوایی آریانا و کام ایر انجام شده‌اند، تاکنون 4500 تن از هموطنان ما از کشور هندوستان و 3703 تن از امارات متحده عربی به افغانستان انتقال داده شده‌اند.

همچنین وزارت خارجه افزوده که تماسهای این وزارت با مقامات عالی‌رتبه کشور عربستان سعودی به هدف انتقال به موقع شهروندان کشور از جمله زندانیان افغان درعربستان، ادامه دارد.

وزارت خارجه تاکید کرد: به تماسهای خویش با کشورهای جهان ادامه می‌دهد، تا زمینه انتقال سایر شهروندان افغان به کشور را در اسرع وقت ممکن مساعد سازد.

این در حالی است که وضع محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، هزاران مسافر افغان در پاکستان نیز گیر مانده بودند که پس از دو هفته تلاش‌های دیپلماتیک اجازه ورود به کشور را دریافت کردند.

کلیدواژه