ثور 14, 1399 13:22 Asia/Kabul
  • آغاز برنامه ی توزیع نان خشک به خانواده های بی بضاعت در شهر جلال اباد
    آغاز برنامه ی توزیع نان خشک به خانواده های بی بضاعت در شهر جلال اباد

والي ننگرهار می گوید بر اساس هدایت ویژه ی رئیس جمهور افغانستان برنامه ی توزیع نان خشک به خانواده های بی بضاعت امروز در شهر جلال اباد اغاز می شود.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، شاه محمود میاخیل گفت به کمک مسئولان شاروالي جلال اباد  از سوی حکومت آرد به تاجران داده میشود وانها با خبازی های که از قبل نشاندهی شده بر اسا س یک قرار داد آرد را توزیع نموده ودر مقابل پختن نان به خبازي پول بطور ماهیانه پرداخت میشود .

 والی ننگرهار گفت اکنون این برنامه بطور ازمایشی در برخی نواحی شهر جلال اباد برای پانزده هزار خانواده ی بی بضاعت که لستهای انان قبلا اماده شده اغاز میشود که بعد ها درولسوالیهای این ولایت نیز گسترش داده میشود  .

در این حال روح الامین شاروال جلال اباد میکوید بیش از هفتصد خبازی در نواحی نه گانه شهر جلال اباد نشاندهی شده که حق اولویت  به خبازی هایی که در نزدیکی جمیعت مردم باشد  داده میشود .

 به گفته ی شاروال جلال اباد به هر خانواده ده قرص نان که هر نان دارای ۱۸۰ گرم وزن خواهد بود توزیع میشود و در هنگام توزیع تمامی شرایط فاصله گیری ودیگر رهمایهای پرسنل صحی در نظر گرفته میشود  .

 بر اساس حکم محمد اشرف غني ریس جمهور افغانستان برنامه ی توزیع نان خشک به خانواده های بی بضاعت از کابل پایتخت کشور اغاز شده و همزمان با ان در شهرهای بزرگ ننگرهار، کندهار،بلخ وهرات نیز اغاز شده که گفته میشود برای مدت شش ماه ادامه خواهد داشت اما انتقادهای بر روند توزیع  وموجودیت فساد این پروسه از اکنون اغاز شده است .

 

کلیدواژه