تاکید روسای مجلس ایران و افغانستان بر همکاری برای مقابله با تروریسم و مواد مخدر
(last modified 1399-03-12T18:18:25+00:00 )
جوزا 12, 1399 22:48 Asia/Kabul
  • تاکید روسای مجلس ایران و افغانستان بر همکاری برای مقابله با تروریسم و مواد مخدر
    تاکید روسای مجلس ایران و افغانستان بر همکاری برای مقابله با تروریسم و مواد مخدر

رئیس مجلس نمایندگان افغانستان در گفت وگوی تلفنی با محمدباقر قالیباف، انتخاب وی به ریاست مجلس شورای اسلامی را تبریک گفت و تداوم و گسترش مناسبات دوستانه مجلس افغانستان با مجلس شورای اسلامی ایران را خواستار شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران عصر دوشنبه در تماس تلفنی "میر رحمان رحمانی" رئیس مجلس نمایندگان افغانستان بر تقویت امنیت مرزهای دو کشور تاکید کرد و گفت: با همکاری نزدیک جمهوری اسلامی ایران و افغانستان می‌توان برای مبارزه با تهدیدات از جمله تروریسم، مواد مخدر و دخالت کشورهای ثالث در بی‌ثبات سازی منطقه، اقدامات مهمی به عمل آورد.

به گزارش ایرنا، "محمدباقر قالیباف" در این گفت وگوی تلفنی همچنین با بیان اینکه تقویت و تحکیم مناسبات دوستانه ایران و افغانستان از اهمیت فراوانی برخوردار است، ابراز امیدواری کرد، سطح تعاملات بین دو کشور در زمینه های مختلف از جمله ارتباطات پارلمانی  افزایش یابد.

قالیباف در ادامه حمله اخیر تروریستی در افغانستان را که منجر به کشته شدن تعدادی از شهروندان افغانستان شد محکوم و با دولت و ملت این کشور و خانواده قربانیان این جنایت ابراز همدردی کرد.

"میر رحمان رحمانی رئیس مجلس افغانستان نیز در این گفت وگوی تلفنی با تبریک انتخاب قالیباف به ریاست مجلس شورای اسلامی ایران بر آمادگی پارلمان افغانستان برای تقویت و تحکیم مناسبات دوستانه دوجانبه درعرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی تاکید کرد.

رحمانی با تاکید بر روابط تاریخی دو کشور، خاطرنشان کرد، مجلس نمایندگان افغانستان از تداوم و گسترش مناسبات دوستانه خود با مجلس شورای اسلامی ایران استقبال می‌کند.

کلیدواژه