سرطان 24, 1399 10:43 Asia/Kabul
  • نمایندگان فرمان غنی برای تشکیل اداره نفت و اداره ملی امتحانات را رد کردند
    نمایندگان فرمان غنی برای تشکیل اداره نفت و اداره ملی امتحانات را رد کردند

اعضای مجلس نمایندگان افغانستان دو فرمان تقنینی غنی در مورد ایجاد اداره‌ی تنظیم امور نفت و گاز و ایجاد اداره‌ ملی امتحانات را با اکثریت آرا رد کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس،اعضای مجلس نمایندگان با اکثریت آرا دو فرمان تقنینی یادشده را رد و ایجاد هر گونه اداره‌ مستقل را از صلاحیت‌های اختصاصی این مجلس دانسته‌اند. آنها همچنان گفته‌اند که حکومت نمی‌تواند با صدور فرمان‌ «صلاحیت‌های خانه‌ی ملت» را سلب کند.

در اعلامیه‌ی دفتر میررحمان رحمانی، رییس مجلس نمایندگان آمده است که این فرمان‌ها پس از بحث‌های مداوم در کمیسیون‌های دایمی و جلسات مشترک، توسط توریالی لونگ معاون و عبدالرحیم علی یار عضو کمیسیون عدلی و قضایی به مجلس ارایه شد.

در همین حال، محمدعارف رحمانی، عضو مجلس نمایندگان نیز در توئیتی، دلیل رد این دو فرمان تقنینی رییس‌جمهوری را مخالفت این فرمان‌ها با قانون اساسی خوانده است.

فرمان تقنینی شماره ۵۲ رییس‌جمهور اشرف غنی در مورد ایجاد اداره تنظیم امور نفت و گاز و فرمان شماره ۴۹ آقای غنی در مورد ایجاد اداره ملی امتحانات در تابستان سال ۱۳۹۷ شمسی صادر شده بود.

با رد این دو فرمان تقنینی، اداره تنظیم امور نفت و گاز و اداره ملی امتحانات مثل گذشته در قالب وزارت‌های صنعت و تجارت و تحصیلات عالی فعالیت خواهند کرد.

کلیدواژه