اسد 25, 1399 07:20 Asia/Kabul
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین سیستان و بلوچستان ایران و ولایت نیمروز افغانستان

تفاهم‌نامه همکاری مرزی بین استان سیستان و بلوچستان ایران و ولایت نیمروز افغانستان امضاء شد.

به گزارش ایرنا، «ماندانا زنگنه» معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان ایران روز جمعه در نشست با هیات 20 نفره اقتصادی و تجاری ولایت نیمروز افغانستان در زاهدان (جنوب شرق ایران) گفت: اگر نشست‌های مشترک بین سیستان و بلوچستان و ولایت نیمروز افغانستان به طور مرتب برگزار شود، مشکلات اقتصادی منطقه بخوبی برطرف خواهد شد.

زنگنه با بیان اینکه توافق امروز می‌تواند نوید بخش آینده‌ای روشن‌تر باشد افزود، امضای تفاهم‌نامه همکاری بین سیستان و بلوچستان ایران و ولایت نیمروز افغانستان سبب افزایش تجارت‌های مرزی بین دو کشور خواهد شد.

«عبدالنبی براهویی» معاون اقتصادی ولایت نیمروز افغانستان نیز در این نشست با تاکید بر اینکه هر فرد و کشوری باید به قوانین و مقررات کشورهای دیگر احترام گذارد و آنها را رعایت کند اظهار کرد: ما هم به قوانین و مقررات ایران احترام می‌گذاریم و رعایت آنها را بر خود واجب می‌دانیم.

پس از امضای این تفاهم‌نامه که دیروز (جمعه) در زاهدان، جنوب شرق ایران امضاء شد، با ورود بیش‌از 10 دستگاه خودروی ترانزیتی از افغانستان به ایران، مرز میلک پس از 23 روز وقفه مجدد به چرخه فعالیت خود بازگشت.

کلیدواژه