تاکید ایران و افغانستان بر ضرورت همکاری مشترک در مبارزه با قاچاق مواد مخدر
(last modified 1399-07-28T13:43:25+00:00 )
میزان 28, 1399 18:13 Asia/Kabul
  • تاکید ایران و افغانستان بر ضرورت همکاری مشترک در مبارزه با قاچاق مواد مخدر
    تاکید ایران و افغانستان بر ضرورت همکاری مشترک در مبارزه با قاچاق مواد مخدر

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و معاون مبارزه با مواد مخدر وزارت کشور افغانستان، بر ارتقاء همکاری‌های مشترک دو کشور در مبارزه با قاچاق و ترانزیت مواد مخدر تاکید کردند.

«مجید کریمی» رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی ایران روز دوشنبه در دیدار «هاشم اورتاق» معاون مبارزه با مواد مخدر وزارت کشور افغانستان و هیات همراه در تهران گفت: متاسفانه بیش از 500 کیلومتر از مرز مشترک دو کشور از سوی افغانستان رها شده و در حال حاضر مرزهای مشترک فقط از سمت ایران کنترل می شود.

کریمی با اشاره به میزان کشت بالای خشخاش و تولید تریاک در افغانستان، تصریح کرد: ضرورت دارد به منظور مقابله با قاچاق و ترانزیت مواد مخدر بین پلیس دو کشور، همکاری‌های موثرتری صورت پذیرد که در این راستا جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای کمک به پلیس افغانستان اعلام می‌کند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی ایران با بیان اینکه ایجاد کمیته‌های اطلاعاتی و عملیاتی بین پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران و افغانستان ضرورت دارد، افزود: نبود مرزبانان افغانستان در مرزهای مشترک باعث اقدامات گروه‌های تروریستی در مرزهای دو کشور شده است.

معاون مبارزه با مواد مخدر وزارت کشور افغانستان نیز با اذعان به تولید 84 درصد مواد مخدر کل دنیا در این کشور، اظهار کرد: با توجه به حضور نیروهای طالبان در برخی نقاط مرزی و ولایت های افغانستان، این کشور در مبارزه با کشت و تولید مواد مخدر دچار مشکل است.

هاشم اورتاق همچنین با اشاره به انهدام 52 لابراتوار ساخت شیشه در افغانستان خاطرنشان کرد: کابل، نگرانی و حساسیت جمهوری اسلامی ایران را درک می‌کند.

معاون مبارزه با مواد مخدر وزارت کشور افغانستان ابراز امیدواری کرد، با اصلاح و بازنگری قوانین مبارزه با مواد مخدر بخشی از خلاء‌های موجود رفع و گام‌های موثرتری در برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر برداشته شود.

کلیدواژه