عقرب 10, 1399 09:42 Asia/Kabul
  • انتقاد علمای افغانستان از سکوت عربستان در برابر توهین به پیامبر اسلام (ص)

علمای افغانستان از سکوت مقامات عربستان در برابر توهین به پیامبر گرام اسلام (ص) انتقاد کردند .

به گزارش رادیو دری به نقل از خبرگزاری تسنیم ، شماری از عالمان دین در افغانستان روز جمعه سکوت عربستان برابر اظهارات موهن نسبت به رسول گرامی اسلام (ص) در فرانسه را منافقانه خواندند وگفتند، مقامات ریاض در خدمت کشورهای قدرتمند غربی هستند.

«مولوی عبدالوکیل عیار» استاد دانشگاه و یکی از علمای افغان گفت، اغلب سردمداران کشورهای اسلامی از جمله، عربستان دست نشانده کشورهای قدرتمند جهان هستند و به نفع آنها کار می‌کنند.

«مولوی عبدالوکیل عیار» همچنین تصریح کرد که آل سعود در عربستان نماینده کشورهای اسلامی و مسلمانان نیستند، بلکه نماینده آمریکا و کشورهای غربی است، زیرا آنها اعتقادی به اسلام ندارند و از اسلام فقط استفاده ابزاری می‌کنند.

مردم شهرهای مختلف افغانستان از جمله کابل، هرات پس از ادای نماز جمعه دراعتراض به اهانت های اخیر به پیامبر اکرم (ص) در فرانسه، تظاهرات کردند.

«امانوئل مکرون» رییس جمهوری فرانسه به تازگی در اظهاراتی وقیحانه گفته که کشورش همچنان به انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز علیه رسول گرامی اسلام (ص) ادامه خواهد داد. این سخنان موجب خشم و واکنش تند مسلمانان جهان شده است.

مجله فرانسوی شارلی ابدو (Charlie Hebdo) دومین بار پس از ۲۰۱۵ میلادی است که کاریکاتورهای موهن علیه پیامبر اسلام (ص) را منتشر می کند.

کلیدواژه