عقرب 27, 1399 12:01 Asia/Kabul

مقامات امنیتی درشمال افغانستان ازکشته شدن 4 تن ازاعضای گروه طالبان وتخریب یکصد باب مغازه در اثر دوانفجار در ولایات بلخ وفاریاب خبردادند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، محمدحنیف رضایی سخنگوی مطبوعاتی قول اردوی 209 شاهین می گوید : که دراثر انفجار یک حلقه ماین درمربوطات ولایت بلخ 4 تن از اعضای گروه طالبان دراین ولایت به کشته شدند.

به گفته رضایی ماین منفجر شده که متعلق به گروه طالبان بوده زمانی منفجر شد که افراد کشته شده این گروه می خواستند آنرا برعلیه نیروهای امنیتی درمکان مورد نظرشان درولسوالی بلخ ولایت بلخ تعبیه وجاسازی نمایند .

براساس یک خبردیگر فرماندهی نیروهای پلیس درولایت فاریاب نیز ازوقوع یک حادثه انفجاری درولسوالی قیصار این ولایت خبرداده است

عبدالکریم یورش سخنگوی مطبوعای فرماندهی پلیس ولایت فاریاب می گوید : که گروه طالبان یک دستگاه موترمملو ازمواد منفجره را با هدف ضربه زدن به نیروهای امنیتی وباشندگان محلی دربازار ولسوالی قیصار این ولایت منفجر نموده وتلفاتی را به مغازه داران وارد کرده اند .

به گفته یورش هرچند که هدف ازاین اقدام انفجاری فرماندهی نیروهای پلیس درولسوالی قیصار گفته شده است اما دراین رویداد نزدیک به یکصد باب ازمغازه ها دربازار این ولسوالی تخریب گردیده اند .

یورش افزوده دراثر این انفجار که حوالی ساعت 10 شب گذشته اتفاق افتاده است هرچند که به باشندگان این ولسوالی تلفات جانی وارد نگردیده اما خسارات مالی هنگفتی را به بار آورده است .

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش کاظم حیدری:

 

کلیدواژه