اتحادیه اروپا: اگر خشونت‌ها در افغانستان کاهش نیابد مذاکره‌ای در کار نیست
(last modified 1399-09-25T09:55:41+00:00 )
قوس 25, 1399 14:25 Asia/Kabul
  • اتحادیه اروپا: اگر خشونت‌ها در افغانستان کاهش نیابد مذاکره‌ای در کار نیست
    اتحادیه اروپا: اگر خشونت‌ها در افغانستان کاهش نیابد مذاکره‌ای در کار نیست

اتحادیه اروپا با تاکید بر ضرورت توقف درگیری‌ها در افغانستان گفت که اگر خشونت‌ها در این کشور کاهش نیابد مذاکره‌ای در کار نخواهد شد.

به گزارش رادیو دری، «رولاند کوبیا» نماینده ویژه اتحادیه اروپا در افغانستان در واکنش به توقف 20 روز مذاکرات دولت افغانستان و طالبان در قطر گفت: امیدوارم که وقفه ایجاد شده در مذاکرات دوحه با وقفه در جنگ و ترور همراه باشد.

کوبیا در توئیتی نوشت: «در غیر این صورت دیگر جنگ و گفت‌وگو وجود ندارد، بلکه فقط «جنگ» وجود دارد که می‌تواند مراحل بعدی روند صلح نوپای افغانستان را حتی دشوارتر کند».

چند روز پیش تیم‌های مذاکر‌کننده دولت افغانستان و طالبان در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که روند مذاکرات به دلیل نیاز به «مشورت بیشتر درباره دستورکار گفت‌وگوها» تا 16 جدی به تعویق افتاده است.

پس از اعلام تعویق گفت‌وگوها، «اشرف غنی» اظهارداشت که برای کاهش هزینه‌ها و عدم تاثیر خارجی بر روند صلح، دور بعدی مذاکرات باید در افغانستان برگزار شود.

وی تاکید کرد که دولت آماده است در هر جایی از افغانستان که طالبان بخواهد، با آنها مذاکره کند.

«زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان نیز در واکنش به این درخواست دولت تصریح کرد که مذاکرات باید در تاریخ اعلام شده و بدون تاخیر از سرگرفته شود.

کلیدواژه