جدی 10, 1399 18:05 Asia/Kabul
  • مدیر گروه مهاجرین افغانستان :حاج قاسم مصداق بارز کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا است
    مدیر گروه مهاجرین افغانستان :حاج قاسم مصداق بارز کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا است

مدیر گروه مهاجران افغانستانی با اشاره به آیه 54 سوره مائده که ویژگی‌های یک انسان شجاع را مطرح می‌کند گفت: اوج جایگاه حاج قاسم وقتی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی از حاج قاسم با عنوان یک مکتب نام می‌برد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری به نقل از تسنیم ، حجت‌الاسلام علی شیخ‌زاده مدیر گروه مهاجرین افغانستانی ظهر امروز در جمع زائران حاج قاسم سلیمانی در گلزار شهدای کرمان با بیان اینکه خدا با حاج قاسم یک شور و حرارتی در دل‌ها ایجاد و دل‌های همه را به سمت حاج قاسم معطوف کرد اظهار داشت: حاج قاسم مصداق بارز کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا است.

وی با اشاره به اینکه میزان کینه، بغض و ناراحتی دشمنان حاج قاسم می‌تواند ما را به این نتیجه برساند که چرا حاج قاسم برای آنها مضر بود گفت: حاج قاسم برای دفاع و ترویج اسلام زحمات زیادی کشید.

حجت الاسلام شیخ زاده بااشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب به‌خوبی جایگاه حاج قاسم را برای ما تعریف و تبیین کرد افزود: بین یاران علی (ع) نمی‌توانیم برترین را انتخاب کنیم اما وقتی علی(ع) از مالک می‌گوید آن وقت جایگاه او مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه رهبر ما برای حاج قاسم اشک ریخت و خلوص و شجاعت حاج قاسم را در تعاریف خود از سردار دلها می‌آورد گفت: حاج قاسم یک ولایتمدار کامل بود و حتی در وصیتنامه خود از جایگاه ولی‌فقیه صحبت می‌کند.

مدیر گروه مهاجرین افغانستانی با اشاره به اینکه شهادت امام حسین(ع)   منشاء تحول در عالم بود تاکید کرد:شهادت حاج قاسم  اگر چه یک مصیبت بود اما دنیا را دگرگون کرد ودشمنان خدا را به بن بست رساند و بشارت دهنده یک فتح بزرگ جهانی است.

 

کلیدواژه