وحید عمر: طالبان علاقه‌ای به مذاکره با تیم مذاکره‌کننده دولت افغانستان ندارند
(last modified 1399-11-11T11:43:40+00:00 )
دلو 11, 1399 16:13 Asia/Kabul
  • وحید عمر: طالبان علاقه‌ای به مذاکره با تیم مذاکره‌کننده دولت افغانستان ندارند
    وحید عمر: طالبان علاقه‌ای به مذاکره با تیم مذاکره‌کننده دولت افغانستان ندارند

وحیدعمر مشاور رئیس جمهور اشرف غنی می‌گوید که تیم گفتگو‌کننده‌ی طالبان، علاقه‌ای به‌برگزاری نشست‌ با تیم گفتگوکننده‌ی دولت افغانستان ندارد.

به گزارش رادیو دری به نقل از خبرگزاری صدای افغان(آوا): وحید عمر مشاور ارشد ریاست جمهوری در امور روابط عامه و استراتیژیک امروز (شنبه)‌ در یک نشست خبری در کابل گفت که جنگ ما با طالبان روی ارزش ها است. 

مشاور رئیس جمهور بیان کرد که "ما آماده هستم که قناعت کنیم و هم قناعت بدهیم. امید ما این است که طالبان حاضری شان را در دوحه بیشتر سازند و بیشتر روی گفتگوها تمرکز کنند."

این اظهارات عمر در حالی مطرح می شود که پیش از این برخی از اعضای هیات مذاکره کننده دولت افغانستان گفته بودند که از چندین به این سو، موفق نشدند با اعضای طالبان گفتگو کنند.

مذاکرات دور دوم بین اعضای هیات دولت افغانستان و طالبان از حدود چهار هفته قبل آغاز شده، اما مقامات حکومتی در این مدت طالبان را متهم کردند که علاقه ای به مذاکره در موارد مفید ندارند.

روز گذشته عباس استانکزی یکی از اعضای ارشد هیات گفتگوکننده طالبان در مسکو، گفت که اشرف غنی مانع صلح است و اگر او استعفا دهد، حاضر است با دولت جدید مذاکره کنند.

کلیدواژه