دلو 29, 1399 08:33 Asia/Kabul
  • قدردانی افغانستان از کمک‌های ایران در پی آتش سوزی گمرک اسلام قلعه
    قدردانی افغانستان از کمک‌های ایران در پی آتش سوزی گمرک اسلام قلعه

معاونان سیاسی وزیران خارجه ایران و افعانستان به صورت ویدیو کنفرانس آخرین تحولات مربوط به موضوع های مرتبط در روابط دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش رادیودری به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران با اظهار مراتب همدردی مردم ایران با مردم افعانستان بخاطر آتش سوزی اخیر اظهار داشت که در حادثه ای که رخ داد ما خود را در کنار شما می‌دانیم.

«میرویس ناب» معاون سیاسی وزارت امور خارجه افعانستان نیز در این نشست مجازی از کمک های به موقع و موثر دولت و سازمان های  ایرانی در آتش سوزی اخیر اسلام قلعه افغانستان تشکر کرد.

 بررسی موضوع های مورد علاقه ایران و افغانستان در گسترش روابط دوجانبه و همکاری های منطقه ای از جمله مباحث نشست معاونین سیاسی وزرای امور خارجه دو کشور بود.

گفتنی است روز شنبه ۲۵ بهمن/دلو انفجار مهیبی در یکی از مخازن گاز واقع در گمرک اسلام قلعه مقابل مرز دوغارون در شهرستان تایباد رخ داد. در همین خصوص رئیس اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری هرات اعلام کرد که بیش از یک هزار خودرو در پی آتش سوزی در گمرک اسلام قلعه در ولایت هرات طعمه حریق شده ‌‌است.

کلیدواژه