حمل 22, 1400 18:19 Asia/Kabul
  • مواد منفجره؛ دلیل عدم نشست هواپیمای حامل رئیس مجلس پاکستان در میدان هوایی کابل
    مواد منفجره؛ دلیل عدم نشست هواپیمای حامل رئیس مجلس پاکستان در میدان هوایی کابل

حیات‌الله حیات، سرپرست وزارت امور داخله افغانستان گفت که هواپیمای رییس پارلمان پاکستان به علت پیدا شدن مواد منفجرنشده در میدان هوایی در کابل نشست نکرد و به پاکستان برگشت.

به گزارش رادیودری، حیات گفته است که این مواد انفجاری، در ساحۀ میدان نظامی پیدا شده بود و میدان برای دو ساعت به روی تمامی پروازها بسته شد و چهار هواپیما‌ به میدان‌های دیگر، نشست کرده بودند.

این در حالیست که روز گذشته، میررحمان رحمانی رییس مجلس، احمدجاوید جیحون معاون اول مجلس، نجیب‌الله ناصر معاون دوم مجلس در نشستی با یاسین ضیا سرپرست وزارت دفاع، حیات‌الله حیات سرپرست وزارت داخله، احمدضیا سراج رییس عمومی امنیت ملی، رییس اداره هوانوردی ملکی و رییس میدان هوایی کابل، این حادثه را بررسی کرده بودند.

این مسئولان در این نشست، به اعضای مجلس افغانستان گفتند که مانع اصلی در برابر فرود هواپیمای هیأت پارلمانی پاکستان به ریاست اسد قیصر رییس پارلمان آن کشور، مشکل تخنیکی بوده است.

دفتر معاون اول مجلس نمایندگان افغانستان گفته است که توضیحات ارائه شده از سوی مسئولان امنیتی، قناعت رییس و اعضای مجلس نمایندگان را فراهم نکرده و تصمیم گرفته شده تا این موضوع توسط یک هیأت منتخب مجلس بررسی شود.

این درحالی است که قرار بود اسد قیصر، رییس مجلس نمایندگان پاکستان روز پنج‌شنبه هفته‌ گذشته در رأس یک هیأت ۱۶ نفری به دعوت رسمی مجلس نمایندگان افغانستان به کابل بیاید،‌ اما به هواپیمای حامل این مقام پاکستانی که وارد فضای کابل شده بود، اجازه‌ فرود داده نشد.

کلیدواژه