جوزا 27, 1400 10:40 Asia/Kabul

چهل تن از طالبان مسلح در درگیری با نیروهای امنیتی در ولایت ننگرهار کشته و زخمی شدند.

به گزارش خبرنگار رادیودری، عطا الله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار می گوید، ظرف بیست و چهار ساعت گذشته در جریان عملیاتی که بر علیه طالبان و پاکسازی ولسوالی پچیراگام این ولایت به راه انداخته شده، ۲۳ تن از طالبان مسلح کشته شده وهفده تن دیگر زخم برداشته است.

سخنگوی والی ننگرهار گفت: در جریان عملیات مقادیر زیادی سلاح ومهمات مخالفان نیز تخریب شده و چهار حلقه ماین که از سوی انان در مسیر نیروهای امنیتی جاسازی شده بود کشف و از بین برده شد.

به گفته موصوف در بین کشته شدگان اتباع کشورهای همسایه وجود دارد و در بین مجروح دو فرمانده مهم گروه طالبان بنامهای لطف الرحمن مشهور به طوفان و مولوی ریاض الله مشهور به حقانی شامل میباشد.

سخنگوی والی ننگرهار در مورد تلفات وارده به نیروهای امنیتی و افراد ملکی چیزی نگفته اما افزود که مخالفان دو پل را در مسیر رفت وامد مردم با ماین منفجر نموده ومشکلاتی در رفت وامد مردم ایجاد نموده است.

طالبان تاکنون در این باره چیزی نگفته است.

همچنین دو فرد مهم گروه داعش در ولایت ننگرهار بازداشت شدند.

در اعلامیه فرماندهی نیروهای ويژه ای اداره امنیت ملی ولایت ننگرهار که به رسانه ها فرستاده شده، امده است که این نیروها شب گذشته در منطقه ای جوی یازدهم مربوط ولسوالی بهسود ولایت ننگرهار دو عملیات جداگانه انجام داه که در نتیجه ای ان دو تن بنامهای عبدالقیوم وعبدالوراث که مسئولیت کشتارهای هدفمند  و زمینه سازی فعالیت ترورستی برای گروه داعش در ولایت ننگرهار را برعهده داشت با دو فرد مظنون دیگر بازداشت نموده است.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش آصف خبرنگار رادیودری: 

تلفات داعش و بازداشت یک فرمانده مهم طالبان در ننگرهار

کلیدواژه