سرطان 27, 1400 11:28 Asia/Kabul
  • معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی:مردم افغانستان بیست سال گذشته  بدنبال مبارزه با آمریکا بودند
    معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی:مردم افغانستان بیست سال گذشته بدنبال مبارزه با آمریکا بودند

معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به ناامنی و فقر ایجاد شده توسط دولت امریکا تاکید کرد مردم افغانستان در این بیست سال بدنبال مبارزه با آمریکا بوده اند .

" حسین اکبری " معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی روز یکشنبه  گفت: آمریکایی‌ ها ناامنی ایجاد می‌ کنند و فقر را دامن می‌زنند، و مردم افغانستان در این ٢٠ سال نیز  به دنبال مبارزه با آمریکا بوده‌ اند.

حسین اکبری،  در نشست خبری افغانستان، صلح و امنیت پایدار، افزود : پیش‌بینی شده حدود ۴٠  تن از کشور‌های همسایه اعم از چین، قزاقستان، روسیه در همایش حضور خواهند داشت و اقوام مختلف سخنرانی دارند تا این همایش گرهی از مسائل افغانستان باز کند.

معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی افزود: جمهوری اسلامی ایران از گذشته نقش میانجی‌ گری دارد و به دنبال این است که مذاکره را به جای جنگ پیش بگیرند.

به گفته اکبری :  با وجود ادعای آمریکایی‌ها برای  مبارزه با تروریسم در افغانستان تولید مواد مخدر در این کشور  به ۵٠ برابر رسیده و کشتار مردم بسیار افزایش داشته است.

معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت : آمریکایی ها  ٣ تریلیون دلار و ۶٠٠ میلیون هزینه کرده‌اند و تصمیم گرفته‌اند افغانستان را ترک کنند و به نوعی فرار کرده‌اند.

مجمع جهانی بیداری اسلامی: عوامل ناامنی در افغانستان دست‌پرورده های آمریکا هستند

نیروهای امریکایی و ناتو به جای مبارزه با تروریزم و ناامنی خودشان به عامل ناامنی تبدیل شده اند

کلیدواژه