دیدار هیات‌های گفت‌وگوکننده‌ افغانستان و طالبان در قطر
(last modified 1400-04-31T16:54:31+00:00 )
سرطان 31, 1400 21:24 Asia/Kabul
  • دیدار هیات‌های گفت‌وگوکننده‌ افغانستان و طالبان در قطر
    دیدار هیات‌های گفت‌وگوکننده‌ افغانستان و طالبان در قطر

اعضای هیئت‌های مذاکره‌کننده‌ دولت افغانستان و طالبان در دیدار امروز خود در دوحه قطر، بر ادامه و تسریع مذاکرات بین‌الافغانی تاکید کردند .

به گزارش رادیو دری ، اعضای هیئت‌ مذاکره‌ کننده‌ دولت افغانستان پس از دیدار امروز پنج‌شنبه با گروه طالبان در دوحه اعلام کردند: دو طرف بر ادامه روند مذاکرات تاکید کرده‌اند.

در همین حال، محمد نعیم، سخنگوی طالبان نیز گفت، پیش از ظهر امروز نشستی میان گروه‌های مذاکره‌کنندۀ دولت افغانستان و این گروه در دوحه، برگزار شده و دربارۀ تداوم، سرعت و مؤثر بودن روند مذاکرات بحث و گفت‌وگو شده‌است.

این دیدار در حالی صورت گرفت که در پایان نشست دو روزه دوحه که هفته گذشته میان هیات دولت و طالبان صورت گرفت، دو طرف توافق کردند که مذاکرات تسریع شود تا از این طریق برای بیرون رفت از وضعیت کنونی افغانستان هرچه زودتر راه حل دایمی پیدا شود. در بیانیه‌ای که در پایان نشست دوحه صادر شده، به آتش‌بس و آزادی زندانیان طالبان اشاره‌ای نشده است، در حالی‌که پیش‌تر گفته شده بود آتش‌بس یکی از محورهای اصلی این مذاکرات است.

دیدار امروز در حالی انجام شد که از زمان آغاز روند خروج سربازان اشغالگر آمریکایی و ناتو از افغانستان، گفت‌وگوهای صلح در قطر، متوقف و دامنه‌ جنگ در این کشور گسترش یافته بود.

کلیدواژه