اسد 13, 1400 11:20 Asia/Kabul
  • نمایندگان مجلس افغانستان:وضعیت کشور نتیجه معامله پنهانی طالبان با آمریکا است
    نمایندگان مجلس افغانستان:وضعیت کشور نتیجه معامله پنهانی طالبان با آمریکا است

شماری از نمایندگان مجلس و فعالان سیاسی افغانستان معتقدند وضعیت امروز کشور نتیجه معامله پنهانی گروه طالبان با همکاری پاکستان است.

به گزارش رادیو دری ، به گفته این افراد، نتیجه حضور دو دهه حضور آمریکا در افغانستان ،افزایش تعداد گروههای تروریستی در این کشور از یک گروه به بیش از ۲۰ گروه و گسترش ،فساد، فحشا و ناامنی در تمامی مناطق افغانستان است .

"خلیل احمد شهیدزاده "نماینده استان هرات در مجلس افغانستان گفت، آمریکا در مذاکره با طالبان و پاکستان، دولت افغانستان را کنار گذاشت و معاملات پنهانی با این گروه انجام داد که نتیجه اش وضعیت امروز این کشورش است.وی افزود،مردم و دولت افغانستان تاکنون از جزئیات توافقنامه آمریکا و طالبان اطلاع ندارند و نمی دانند، چه توافقاتی در آن گنجانیده شده است.

«سیدجمال فکوری بهشتی»نماینده مجلس افغانستان نیز گفت که آمریکاییها با حمله به  افغانستان و دادن شعارهای فریبنده و معرفی خود به عنوان ناجی پس از دو دهه حضور، کشور را در وضعیتی بحرانی ترک کردند.

«اسدالله زائری» آگاه امور سیاسی افغانستان با بیان اینکه اقدامات اخیر طالبان در حمله به شهرها در سایه توافق ناقص با آمریکا انجام می شود گفت که دولت و مردم افغانستان نباید امنیت و بقای نظام را مشروط به پشتیبانی آمریکا کنند.

"عتیق الله امرخیل»، کارشناس امور نظامی هم به خبرگزاری آوا  گفت ، حمله طالبان به  شهرهای بزرگ و افزایش خشونتها نقض صریح توافق نامه دوحه است.

توافق پنهانی آمریکا با طالبان عامل بی‌ثباتی افغانستان

 

کلیدواژه