اسد 25, 1400 12:27 Asia/Kabul
  • نماینده ویژه پوتین: برای به رسمیت شناختن طالبان در افغانستان عجله نمی‌کنیم
    نماینده ویژه پوتین: برای به رسمیت شناختن طالبان در افغانستان عجله نمی‌کنیم

نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان گفت، مسکو در به رسمیت شناختن رژیم طالبان در افغانستان عجله نخواهد کرد و صبر می‌کند تا چگونگی رفتار آنها را ببیند.

به گزارش رادیو دری ،«ضمیر کابلوف» که همچنین مدیر بخش دوم آسیا در وزارت خارجه روسیه است، در ارتباط با بیانیه طالبان نیز گفت آنها منتظر واگذاری کامل قدرت هستند و هرگونه شانس تشکیل دولت موقت را رد کردند.

این دیپلمات روس افزود: باید اشرف غنی را به دلیل آنچه آنها اکنون می‌گویند مقصر دانست، به دلیل یک سال تعلل و امتناع از گفت‌وگوها و اکنون غنی همه چیز را از دست داده است. 

نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان با این حال ابراز امیدواری کرد مسکو و رهبری جدید افغانستان بتوانند روابط دوستانه‌ای ایجاد کنند. 

کابلوف دیروز یکشنبه در اظهاراتی، آمریکا را مقصر تحولات اخیر افغانستان و پیشروی طالبان در کابل دانست. روز گذشته با انتشار اخباری درباره ورود طالبان به کابل پایتخت افغانستان، بسیاری از کشورها از تخلیه سفارتخانه‌های خود در پایتخت افغانستان خبر دادند اما کابلوف گفته روسیه آماده تخلیه سفارت خود در کابل نمی‌شود و این مرکز دیپلماتیک با آرامش در حال فعالیت است.

واکنش مقامات روسیه به تحولات اخیر افغانستان

کلیدواژه