ناپدید شدن صدها نفر از جوانان کابل درپی هجوم بردن به فرودگاه این شهر
(last modified 1400-05-28T03:09:09+00:00 )
اسد 28, 1400 07:39 Asia/Kabul
  • ناپدید شدن صدها نفر از جوانان کابل درپی هجوم بردن به فرودگاه این شهر
    ناپدید شدن صدها نفر از جوانان کابل درپی هجوم بردن به فرودگاه این شهر

در پی تصرف کابل بدست طالبان ، صدها تن ازمردم افغانستان از ترس جانشان برای خروج از این کشوربه فرودگاه کابل هجوم بردند.

به گزارش رادیو دری ، دهها تن ازخانواده‌ها در کابل می‌گویند که از روز دوشنبه  تاکنون از سرنوشت فرزندان شان که با صدها تن دیگر به میدان هوایی کابل رفته بودند، خبری ندارند.

به‌گفتۀ آنان، فرزندانشان حتی در میان کشته ها  و زخمی ها که از هواپیما به پایین پرت شدند ، نبودند .

 در آن روز در حدود چهل تن در تیراندازی افراد ناشناس ، که قصد سوار شدن به هواپیما در حال پرواز را داشتند  و بخاطر ازدحام بیش از حد مردم در زیر دست و پا کشته و یا زخمی شدند .

بعد  از ورود طالبان به کابل پس از بیست سال و فرار اشرف غنی از افغانستان ، هزاران نفر از مردم  از ترس جانشان این شهر را ترک کردند .

سقوط دولت افغانستان ، اعتماد دولتمردان  این کشور به امریکا ، آوارگی میلیون ها نفر از مردم  ، کشتار صدها هزار نفر ، تخریب خانه ها، مدارس ، مراکز درمانی و مساجد و زیر ساخت ها،  ثمره  بیش از بیست سال حضور اشغالگران امریکا در افغانستان بشمار می رود وحال با خفت و خواری ولشکر شکست خورده در حال خروج  از این کشور جنگ زده هستند که باید جوابگوی افکار عمومی کشور خود بخاطر هزینه  کردن حدود دوتریلیون  دلار در افغانستان باشند که اغلب انرا خود امریکائیها به یغما بردند و این سرنوشت تلخی است که شوروی در افغانستان دچار ان شده بود  و این بار نیز ،امریکا  ان را رقم  زد .

 

کلیدواژه