اسد 31, 1400 11:32 Asia/Kabul
  • هشدار مقام های دفاعی امریکا درباره تهدید احتمالی داعش در اطراف فرودگاه کابل
    هشدار مقام های دفاعی امریکا درباره تهدید احتمالی داعش در اطراف فرودگاه کابل

دو مقام دفاعی آمریکا گفتند: پس از شناسایی تهدیداتی از جانب داعش، ارتش ایالات متحده در حال بررسی راه‌های جایگزین برای رساندن امن آمریکایی‌ها، افغان‌ها و اتباع کشورهای دیگر به فرودگاه کابل است.

به گزارش رادیو دری، این دو مقام دفاعی آمریکایی به شبکه ان.بی.سی نیوز گفته اند: تهدیدات مشخصی از جانب شبه نظامیان داعش علیه فرودگاه کابل ردگیری شده است که نشان می دهد آنها تلاش می کنند به این فرودگاه دسترسی یابند.

 به گفته آنها، بر اساس این تهدیدها  راه‌های جایگزین در حال طراحی است تا مردم به مناطق تخلیه شده برسند.

 تهدید داعش در شرایطی مطرح است که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و دولتش با انتقاد بی شماری درباره چگونگی مدیریت خروج از افغانستان مواجه هستند.

روز شنبه سفارت آمریکا در افغانستان هشدار داد که شهروندان آمریکایی برای سفر به فرودگاه مراجعه نکنند زیرا “تهدیدات امنیتی بالقوه‌ای در ورودی‌های فرودگاه کابل دیده شده است.”

 در همین حال سفارت امریکا در کابل به آمریکایی‌ها در افغانستان هشدار داده است که به دلیل “تهدیدات احتمالی امنیتی” در اطراف فرودگاه بین‌المللی کابل، از آمدن به این محل خودداری کنند.

هزاران نفر در روزهای گذشته از بیم گروه طالبان به سوی فرودگاه کابل هجوم آورده که عده زیادی از آنها در بیرون فرودگاه گیر افتاده‌اند.

اوضاع فرودگاه کابل همچنان آشفته است

تیراندازی در اطراف فرودگاه کابل

کلیدواژه