سنبله 01, 1400 09:20 Asia/Kabul
  • گاف جدید بایدن در سخنرانی درباره افغانستان و نگرانی پزشکان از زوال عقل بایدن
    گاف جدید بایدن در سخنرانی درباره افغانستان و نگرانی پزشکان از زوال عقل بایدن

تازه‌ترین اشتباه زبانی رئیس جمهوری آمریکا که معمولا به خاطر اشتباهات گفتاری‌اش مورد توجه قرار می‌گیرد، باعث انتقاد و استهزاء برخی کاربران در رسانه‌های اجتماعی شد.

به گزارش رادیو دری ،جو بایدن رئیس جمهور آمریکا که بیش از ۷۸ سال سن دارد در سخنرانی خود درباره اوضاع افغانستان به اشتباه نام پایتخت قطر، دوحه را "داهو" تلفظ کرد.همچنین چندی پیش رئیس جمهور آمریکا که درک درستی از اعداد و ارقام ندارد و حتی نمی‌تواند کلمات را از روی متن به درستی بخواند در اشتباهی فاحش مدعی شد ۳۵۰ میلیون آمریکایی واکسینه شده اند.

بایدن در رسانه‌ها و محافل سیاسی به گاف‌های متعددی که می‌دهد، شهرت دارد. رئیس جمهور آمریکا خودش هم به این مشکل اذعان دارد و در مصاحبه‌ای، خودش را ماشین گاف توصیف کرد.این در حالی است که ادامه گاف‌ها، ضعف حافظه، رفتارهای عجیب و غریب و سردرگمی‌های پی در پی رئیس‌جمهور آمریکا در ماه‌های گذشته بارها مورد تمسخر کاربران فضای مجازی و رسانه‌های غربی قرار گرفته و منتقدانش را واداشته در سلامت روان و قابلیت‌های ذهنی او تردید کنند.

در همین حال به دنبال مصاحبه اخیر رئیس جمهور آمریکا درباره مدیریت اوضاع قریب‌الوقوع افغانستان که با توجه به سردرگمی رئیس جمهور در مورد چهارچوب‌های زمانی و واقعیت‌ها با واکنش‌های متفاوتی رو به رو شد، سوالاتی درباره سلامت عقلانی وی به وجود آمده است.

کلیدواژه