حمل 30, 1403 12:14 Asia/Kabul
  • نمایندگان کنگره آمریکا: اسرائیل با سلاح‌های آمریکایی قوانین را نقض می‌کند
    نمایندگان کنگره آمریکا: اسرائیل با سلاح‌های آمریکایی قوانین را نقض می‌کند

گروهی از نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا تاکید کردند که رژیم اسرائیل با سلاح‌های آمریکایی قوانین را نقض می‌کند.

به گزارش رادیو دری، در نامه‌ای که از سوی ۲۶ قانونگذار آمریکایی خطاب به «لوید آستین» وزیر دفاع، «آنتونی بلینکن» وزیر امورخارجه و «آوریل هاینس» مدیر اطلاعات ملی آمریکا نوشته شده، آمده است؛ برخلاف ادعای «جو بایدن» رئیس جمهوری این کشور، نحوه استفاده نظامیان رژیم صهیونیستی از سلاح‌های آمریکایی با قوانین این کشور و قوانین بین‌المللی مطابقت ندارد.

در نامه قانونگذاران آمریکایی آمده است، نمایندگان کنگره، نهادهای بین دولتی، دادگاه‌های بین‌المللی و ناظران حقوق بشر رژیم اسرائیل در کنار مقام‌های دولت آمریکا از چند ماه پیش تاکنون به ابراز نگرانی‌های شدید درخصوص اقدامات بنیامین نتانیاهو پرداخته‌اند.

پیشتر نیز ۴۰ نفر از قانونگذاران دموکرات کنگره آمریکا از جو بایدن خواستند تا فروش سلاح به رژیم صهیونیستی را متوقف کند.

نمایندگان کنگره آمریکا که نام «نانسی پلوسی» رئیس پیشین مجلس نمایندگان هم در میان اسامی آنها دیده می‌شود در نامه‌ای از بایدن خواستند تا فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی را متوقف کرده و کمک‌های واشنگتن به این رژیم را مشروط کند.

امضای این نامه از سوی نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا، به ویژه «نانسی پلوسی» نشان می‌دهد که جایگاه رژیم صهیونیستی به دلیل اعمال و جنایت‌های وحشیانه ارتش این رژیم در باریکه غزه تا چه حد در نزد مردم آمریکا و حزب دموکرات این کشور سقوط کرده است.

«برنی سندرز» سناتور مستقل آمریکایی نیز پیش تر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را تهدید کرد و گفت: اگر هزاران کامیون حاوی کمک‌های بشردوستانه وارد باریکه غزه نشود، تمام کمک‌های نظامی آمریکا به این رژیم متوقف خواهد شد.

 «کوری بوش» نماینده دموکرات کنگره آمریکا هم با تاکید بر اینکه واشنگتن می‌تواند در توقف جنگ در غزه تاثیرگذار باشد، آتش‌بس فوری و دائمی در این باریکه را خواستار شد.

«کوری بوش» نماینده دمکرات کنگره آمریکا

این نماینده دموکرات کنگره آمریکا با اشاره به اینکه باریکه غزه به طور کامل به ویرانه تبدیل شده است، گفت: فلسطینیان ساکن غزه با مشکلات بسیار مواجه هستند و از گرسنگی رنج می‌برند.

بوش با تاکید بر اینکه واشنگتن می‌تواند در توقف جنگ در غزه تاثیرگذار باشد، تصریح کرد، دولت آمریکا  فاقد اراده سیاسی لازم در این زمینه است.

رژیم صهیونیستی از 15میزان گذشته با حمایت همه‌جانبه کشورهای غربی، کشتار گسترده‌ای را در باریکه غزه و کرانه باختری ضد مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین به راه‌ انداخته و سکوت جامعه جهانی و نهادهای حقوق بشری در قبال جنایات اسرائیل، موجب تداوم کشتار زنان و کودکان فلسطینی توسط ماشین جنگی این رژیم نامشروع شده است.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت فلسطین، شمار شهدای حملات ارتش رژیم صهیونیستی به باریکه غزه از 15میزان تاکنون به ۳۳ هزار و ۸۹۹ نفر و شمار زخمی‌ها به ۷۶ هزار و ۶۶۴ نفر رسیده است.

 

کلیدواژه