ثور 11, 1403 19:39 Asia/Kabul
  • کاظمی قمی: ایران و افغانستان ظرفیت‌های فراوان همکاری تجاری و اقتصادی دارند
    کاظمی قمی: ایران و افغانستان ظرفیت‌های فراوان همکاری تجاری و اقتصادی دارند

نماینده ویژه رئیس جمهور ایران در امور افغانستان تأکید کرد دو کشور از ظرفیت‌های فراوانی در همکاری های تجاری و اقتصادی برخوردارند.

به گزارش رادیو دری، حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان و سرپرست سفارت ایران در کابل تصاویری از بازدید خود از نمایشگاه و سالن‌های مرتبط با توانمندی‌های اقتصادی و تجاری ایران و افغانستان و نیز حضورش در جمع بازرگانان و فعالان تجاری افغانستان و ایرانی حاضر در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ را در صفحه ایکس خود منتشر کرد.

کاظمی قمی در صفحه ایکس خود نوشت: حضور در جمع فعالان اقتصادی دو کشور ایران و افغانستان در نمایشگاه ایران اکسپو و بازدید از توانمندی‌های صادراتی کشور در کنار میل و اشتیاق بی‌مثال افغانستان به توسعه ظرفیت‌های اقتصادی دو کشور موجب خوشحالی و روحیه مضاعف شد.

وی تاکید کرد: باور دارم هنوز تا به فعلیت رساندن ظرفیت‌های کامل تجاری و اقتصادی دو کشور راه درازی در پیش داریم.

نماینده ویژه ایران در امور افغانستان اظهار امیدواری کرده است که با مشارکت همه دلسوزان و توانمندان، گام‌های عملیاتی برای رفاه هرچه بیشتر دو ملت برداشته شود.

در ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو ۲۰۲۴ که از روز هشتم اردیبهشت/ثور در مجموعه نمایشگاه‌های بین‌المللی میلاد تهران آغاز شده و تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت، حدود دو هزار تاجر از ۸۵ کشور از جمله افغانستان حضور دارند.

مقام‌های افغانستان: مرزهای ابونصر فراهی و نیمروز باز است

کلیدواژه