سنبله 19, 1400 11:07 Asia/Kabul
  • خبرهای ضد و نقیض از پنجشیر؛ از ادعای کشتار مردم تا عفو عمومی ساکنان این ولایت
    خبرهای ضد و نقیض از پنجشیر؛ از ادعای کشتار مردم تا عفو عمومی ساکنان این ولایت

یونس قانونی معاون رییس جمهوری اسبق افغانستان مدعی شد که گروه طالبان در پنجشیر مرتکب کشتار گسترده زنان و مردان شده است.

به گزارش رادیو دری؛ محمدیونس قانونی در گفت و گو با برخی رسانه‌ها ادعا کرده است که طالبان با دست زدن به جنایات ضد بشری در پنجشیر، حقوق انسانی را نقض کرده است و  از مردم این دره انتقام  می گیرد.

به گفته قانونی، مواد غذایی و دارو به منطقه پنجشیر نمی رسد و تعدادی مردم که تسلط طالبان را نمی پذیرند از این دره در حال مهاجرت هستند  و به دره های مجاور می روند و پنجشیر به صورت کامل به عنوان  سنگر در اختیار نیروهای احمد مسعود قرار خواهد گرفت.

قانونی تاکید کرد که جنگ پایان نخواهد یافت و مقاومت ادامه دارد زیرا مردم افغانستان با تحولاتی بزرگ شده اند که طالبان و اندیشه های آنها را نمی پذیرند.

در همین حال صالح محمد ریگستانی یکی از افراد احمد مسعود با انتشار پیامی ویدئویی گفته است که جنگ پایان نیافته بلکه تازه آغاز شده است.

این فرمانده نظامی، طالبان را متهم به کشتار و بی رحمی در پنجشیر کرده است.

 از سوی دیگر برخی گزارش ها حکایت از آن دارد که طالبان تنها بر جاده ها و مسیرهای اصلی دره پنجشیر سلطه یافته و بنا بر ادعای جبهه پنجشیر بیش از 60 درصد این منطقه همچنان در کنترل گروههای مخالف طالبان است

این اظهارات در حالی مطرح می شود که طالبان هرگونه انتقام گیری و کشتار در پنجشیر و هر جای دیگر افغانستان را رد کرده و مدعی است که آنها  تا آخرین حد امکان  با اهالی پنجشیر با ملایمت رفتار و همه را عفو کرده اند.

ادعاهای متناقض جبهه ضد طالبان در پنجشیر و نیز حکومت طالبان در شرایطی است که خبرنگاران امکان رسیدن به پنجشیر را ندارند و  قطع اینترنت در  این منطقه امکان تائید هرگونه ادعا از دو طرف را ناممکن کرده است.

طالبان مدعی تصرف کامل ولایت پنجشیر شد/ جبهه مخالف طالبان تکذیب کرد

سیاف: حملات طالبان به پنجشیر فورا متوقف شود

 

 

کلیدواژه