میزان 12, 1400 09:30 Asia/Kabul

هیاتی از سوی وزارت مالیه حکومت طالبان جهت بررسی و رفع مشکلات تاجران و ارزیابی چگونگی فعالیت گمرک مرزی حیرتان به ولایت بلخ سفر کردند .

به گزارش خبرنگار رادیو دری،این هیات که در راس آن مهندس سیف الله معین گمرکات و عواید وزارت مالیه افغانستان قرار دارد جهت رفع مشکلات گمرکی و رسیدگی به شکایات تاجران به شهر مزارشریف سفر نموده با مقامات حکومتی طالبان در ولایت بلخ دیدار و گفت وگو کردند .

براساس خبرنامه منتشر شده از سوی مسئولان حکومتی در بلخ در این دیدار بر مشکلات موجود گمرکی وانتقال به موقع اموال وارداتی تاجران از طریق خط آهن و نحوه دریافت جریمه ها از سوی مستوفیت ولایت بلخ و سایر موارد پیشنهادی تجار و سرمایه گذاران بحث و تبادل نظر صورت گرفت .

هیاتی اعزامی وزارت مالیه افغانستان به ولایت بلخ بر روند تسریع انتقال کالاهای انباشته شده بازرگانان بویژه مواد غذایی از کشور ازبکستان به داخل خاک افغانستان تاکید کردند .

گفتنی است که بندر مرزی حیرتان در شمال افغانستان یکی از بنادر مهم این کشور در انتقال و مبادلات کالاهای تجارتی میان افغانستان و ازبکستان به شمار می رود و سهم عمده ای در تامین نمودن کالاهای اساسی مردم به ویژه مواد غذایی دارد .

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش کاظم حیدری:

گذرگاه حیرتان برای واردات کالا بازگشایی شد

کلیدواژه