عقرب 01, 1400 15:31 Asia/Kabul
  • پاکستان هر گونه تفاهم با آمریکا را درباره حریم هوایی اش رد کرد
    پاکستان هر گونه تفاهم با آمریکا را درباره حریم هوایی اش رد کرد

وزارت خارجه پاکستان استفاده آمریکا از حریم هوایی این کشور را برای انجام عملیات نظامی و اطلاعاتی در افغانستان و هر گونه تفاهم دوجانبه در این زمینه را رد کرده است.

به گزارش رادیو دری؛ در اعلامیه این وزارت آمده‌است که پاکستان و آمریکا همکاری های دیرینه‌ای در زمینه امنیت منطقه‌ای و مبارزه با تروریسم دارند و همچنان در مشورت‌های منظم هستند.

این در حالی است که شبکه‌ سی‌ان‌ان به نقل از منابعی گزارش داده‌است که دولت جو بایدن به اعضای کنگره گفته‌است که ایالات متحده در حال نزدیک‌شدن به یک توافق با پاکستان برای استفاده از حریم هوایی این کشور در عملیات نظامی و اطلاعاتی در افغانستان است.

یکی از این منابع گفته که پاکستان برای امضای تفاهم  با آمریکا در ازای دریافت کمک  از این کشور برای مبارزه با تروریسم و مدیریت روابط با هند ابراز تمایل کرده‌است.

پاکستان پیش از این از دادن پایگاه به امریکا برای نظارت بر افغانستان خودداری کرده‌بود.

طالبان هم به کشورهای همسایه در مورد اجازه‌دادن به امریکا برای ایجاد پایگاه هشدار داده‌بودند.

اخیرا گزارش شد که امریکا از روسیه در آسیای مرکزی هم درخواست پایگاه کرده است اما مقام‌های روسی به این درخواست پاسخ مثبت نداده‌اند.

ازبکستان نیز هرگونه گفتگو درباره اعطای پایگاه نظامی به امریکا را رد کرده‌است.

این در حالی است که کاخ سفید همچنان در تلاش است تا اطمینان حاصل کند که می‌تواند عملیات «ضد تروریستی» را علیه داعش و دیگر گروه‌ها در افغانستان انجام دهد.

درخواست «عمران خان» از شرکت های آمریکایی برای کمک به افغانستان

انتقاد « عمران خان » از سیاست های امپریالیستی آمریکا در افغانستان

کلیدواژه