بررسی نیاز‌های مهاجران افغان در مشهد با حضور۶مسئول سازمان‌های بین‌المللی
(last modified 1400-08-24T09:19:54+00:00 )
عقرب 24, 1400 13:49 Asia/Kabul
  • بررسی نیاز‌های مهاجران افغان در مشهد با حضور ۶مسئول سازمان‌های بین‌المللی
    بررسی نیاز‌های مهاجران افغان در مشهد با حضور ۶مسئول سازمان‌های بین‌المللی

با هدف بررسی نیاز‌های مهاجران افغان و جذب حمایت سازمان‌های بین المللی در این زمینه، تعدادی از مسئولان سازمان‌های بین‌المللی در امور پناهندگان به مشهد مرکز خراسان رضوی (شمال شرق ایران) سفر کرده اند.

به گزارش رادیو دری؛ این میهمانان خارجی در جلسه‌ای برای رسیدگی به آخرین وضع پناهندگان افغانستانی گرد هم آمده اند.

"تاهیتی مایتدی تاماندگوا" رئیس جدید دفتر نمایندگی اداره کل امور بشر دوستانه اتحادیه اروپا(اکو) به همراه پنج مسئول دیگر سازمان‌های بین المللی در امور پناهنگان و مهاجران افغان شامل" وریندار" مدیر کشوری سازمان "ریلیف اینترنشنال" در جمهوری اسلامی ایران، "نعیم گل" دستیار امور برنامه ریزی این سازمان، " ایو فریسن" رئیس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، "فلیپ لوزینسکی"رئیس کشوری" و "بئی تریسی اوچوا"مدیر امور ترویجی از سازمان امور پناهندگی نروژ در ایران به همراه نمایندگان دفاتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در این جلسه حضور دارند.

بازدید از اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی و مهمان شهر تربت جام محل نگهداری مهاجران افغان از دیگر برنامه‌های این میهمانان خارجی در سفر به خراسان رضوی است.

هزار خانواده از اتباع کشور افغانستان با بیش از چهارهزار نفر جمعیت در مهمانشهر تربت جام اسکان دارند که به لحاظ ارائه خدمات یکی از مهمانشهر‌های نمونه کشور است.

شمار مهاجران و اتباع خارجی دارای مجوز اقامت در خراسان رضوی ۳۵۰هزار نفر است.

۹۵درصد از اتباع کشور افغانستان در خراسان رضوی در مشهد و پنج درصد دیگر در دیگر شهرستان های استان ساکن هستند.

پناهجویان افغانستانی به حمایت بیشتر بین المللی نیاز دارند

کلیدواژه