قوس 10, 1400 13:21 Asia/Kabul
  • افغانستان و توسعه روابط محور دیدار مقامات تاجیکستان و کره جنوبی
    افغانستان و توسعه روابط محور دیدار مقامات تاجیکستان و کره جنوبی

رئیس جمهوری تاجیکستان و وزیر امور خارجه کره جنوبی در دیدار با یکدیگر بر علاقه‌مندی دو کشور جهت توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف تاکید کردند.

به گزارش رادیودری، «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان در دیدار «چونگ ایونیونگ» وزیر امور خارجه کره جنوبی در دوشنبه گفت: تاجیکستان، کره جنوبی را شریک قابل اعتماد در عرصه بین المللی می‌داند و به توسعه بیشتر همکاری‌ها با آن در راستای منافع مشترک اهمیت ویژه‌ای قائل است.

«چونگ ایونیونگ» وزیر امور خارجه کره جنوبی برای شرکت در چهاردهمین جلسه مجمع «همکاری آسیای مرکزی و کره جنوبی» در «دوشنبه» که به پایان رسیده به تاجیکستان سفر کرده است.

رئیس جمهور تاجیکستان و وزیر امور خارجه کره جنوبی وضعیت موجود روابط دوجانبه و زمینه‌های تحکیم و گسترش آن در عرصه‌های سیاسی، پارلمانی، اقتصادی، انرژی، کشاورزی، تجاری، علمی، فنی و فرهنگی را مورد بررسی قرار دادند.

«رحمان» و «ایونیونگ» همچنین با بررسی مسائل منطقه‌ای و بین المللی از جمله افغانستان تاکید کردند، ارائه کمک‌های بشردوستانه جامعه جهانی به مردم این کشور از طریق سازمان ملل متحد و سازمان‌های بین المللی بشردوستانه ضروری است.

کلیدواژه