جدی 05, 1400 14:02 Asia/Kabul
  • طالبان توافق با ترکیه و قطر درباره فرودگاه‌های افغانستان را تکذیب کرد
    طالبان توافق با ترکیه و قطر درباره فرودگاه‌های افغانستان را تکذیب کرد

سخنگوی وزارت ترابری و هوانوردی دولت موقت طالبان، گزارش رسانه‌ها درباره توافق این دولت با ترکیه و قطر را درباره مدیریت فرودگاه‌های افغانستان تکذیب کرد.

به گزارش رادیو دری، «امام‌الدین احمدی»  امروز( یک شنبه) با رد گزارش رسانه‌ها درباره توافق ترکیه و قطر با طالبان برای مدیریت فرودگاه‌های افغانستان گفت: طرف‌ها فقط درباره ایجاد یک کمیته فنی سه‌جانبه برای ادامه گفت‌وگوها توافق کرده‌اند.

سخنگوی وزارت ترابری و هوانوردی دولت موقت طالبان افزود: هیات مشترک ترکیه و قطر روز پنجشنبه به کابل آمد و با هیات فنی طالبان دیدار و گفتگو کرد؛ این دیدارها ادامه خواهد داشت و با توجه به منافع ملی کشور در آینده نزدیک به تفاهم خواهیم رسید.

احمدی اضافه کرد: موضوع دیدار تیم مشترک ترکیه و قطر با مقامات افغان قرارداد مدیریت 5 فرودگاه بین‌المللی افغانستان در کابل، مزارشریف، هرات، قندهار و خوست بوده ، اما توافقی در این زمینه به دست نیامده است.

پیش از این خبرگزاری «آناتولی» به نقل از منابع خبری نوشته بود که ترکیه و قطر در چارچوب این توافق علاوه بر فرودگاه کابل، 4 میدان هوایی دیگر افغانستان را به طور مشترک مدیریت خواهند کرد.

توافق طالبان با ترکیه و قطر در مورد مدیریت میدان هوایی کابل

ورود نمایندگان قطر و ترکیه به کابل برای مذاکرات فرودگاهی

کلیدواژه