250 کودک افغان در آمریکا در برزخ دوری از خانواده گرفتار و سرگردانند
(last modified 1400-10-07T10:35:35+00:00 )
جدی 07, 1400 15:05 Asia/Kabul
  • 250 کودک افغان در آمریکا در برزخ دوری از خانواده گرفتار و سرگردانند
    250 کودک افغان در آمریکا در برزخ دوری از خانواده گرفتار و سرگردانند

250 کودک افغان که در هرج و مرج تخلیه افغان ها از فرودگاه کابل بدون خانواده هایشان به امریکا انتقال داده شده اند در سرگردانی و بلاتکلیفی با مشکلات روحی شدیدی دست به گریبان هستند.

به گزارش رادیو دری، مقامات آمریکا می‌گویند که در ابتدا هزار و 450 کودک افغان به آمریکا انتقال یافتند که حدود هزار و 200 نفر از آنها پس از انتقال به ایالات متحده به سرعت به اشخاصی چون دیگر اعضای خانواده که همراه آن‌ها افغانستان را ترک کرده یا اقوامی که از قبل در آمریکا زندگی می‌کردند تحویل شدند.

برخی از آن‌ها نیز از طریق فرایند غربالگری سریع خانواده‌هایشان را یافتند.

اما طبق آمار دفتر اسکان پناهندگان، حدود 250 کودک در قیومیت دولت آمریکا قرار دارند که به گفته حامیانشان، هیچ خانواده یا خویشاوندی در آمریکا ندارند که با آن‌ها زندگی کنند.

خانواده‌ها و حامیان این کودکان می‌گویند این کودکان در برزخ زندگی می‌کنند و نمی‌دانند بعد از این چه خواهد شد و این در حالی است که آنچه در افغانستان هم بر این کودکان گذشته آسیب‌های روحی شدیدی را متوجه آنان کرده است.

این کودکان که پس از ورود به آمریکا تحت قیومیت دولت این  کشور قرار گرفته اند از دوری خانواده هایشان رنج می برند و این در حالی است که  با گذشت چندین ماه از حضور آنها در آمریکا هنوز مشخص نیست که این افراد چگونه می‌توانند به خانواده‌های خود بپیوندند.

 این دسته از کودکان قرار بود در ناآرامی‌های افغانستان به همراه خانواده‌هایشان از کشور خارج شوند اما پس از بمب‌گذاری فرودگاه بین‌المللی کابل، خانواده‌هایشان را از دست دادند، گم کردند یا از آنها جدا شدند.

روایت شاهد عینی از حادثه انفجار تروریستی در فرودگاه کابل

 

کلیدواژه