جدی 15, 1400 10:46 Asia/Kabul
  • سازمان ملل از جمع‌آوری 1.5 میلیارد دلار برای کمک به مردم افغانستان خبر داد
    سازمان ملل از جمع‌آوری 1.5 میلیارد دلار برای کمک به مردم افغانستان خبر داد

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل با بیان اینکه مردم افغانستان زمستان سختی را در پیش دارند، از جمع‌آوری ۱.۵ میلیارد دلار برای کمک به افغانستان خبر داد.

به گزارش رادیودری، «استفان دوجاریک» سخنگوی دبیر کل سازمان ملل با بیان اینکه طبق پیش‌بینی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه این نهاد، مردم افغانستان زمستان سختی را در پیش دارند، از جمع‌آوری ۱.۵ میلیارد دلار برای کمک به افغانستان خبر داد.

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل روز گذشته (سه شنبه) در یک نشست خبری اعلام کرد که زمستان سخت پیش‌رو، شرایطی را که افغان‌ها در آن به سر می‌برد، دشوار می‌کند.

به گفته دوجاریک، بارش شدید برف و باران در ۲۴ ساعت گذشته تعدادی از مناطق را تحت تأثیر قرار داده است و برف پروازها از و به کابل را مختل کرده است.

با این حال، او تأکید کرد که شرکای سازمان ملل در راستای تعهد به افزایش عملیات‌ها، به هفت میلیون نفر در افغانستان مواد غذایی کمک کرده‌اند.

به گفته سخنگوی دبیر کل سازمان ملل، کمک نقدی، مواد غذایی و سایر اقلام بشردوستانه در نقاط مختلف افغانستان در حال انجام است.

دوجاریک گفت: کشورهای حامی طی سال 2021 بیش از 1.5 میلیون دلار کمک بشردوستانه برای مردم افغانستان فراهم کردند.

پس از تسلط طالبان بر کشور، نهادهای امدادرسان دخیل در قضایای افغانستان از وقوع «فاجعه انسانی» در کشور هشدار داده‌اند.

این در حالی است که پس از تسلط طالبان بر افغانستان آمریکا 10 میلیارد دلار از ذخایر ارزی بانک مرکزی این کشور را مسدود کرده و آزادی آن را مشروط به تشکیل دولت فراگیر و رعایت حقوق بشر از سوی طالبان کرده است. 

وعده سازمان ملل برای بزرگترین عملیات کمک رسانی به افغانستان در سال۲۰۲۲

چهارمین محموله کمک‌های نقدی سازمان ملل به افغانستان رسید

کلیدواژه