شخصیت‌های اهل تشیع و تسنن افغانستان: شهید سلیمانی اسوه مقاومت و وحدت است
(last modified 1400-10-17T08:37:46+00:00 )
جدی 17, 1400 13:07 Asia/Kabul
  • شخصیت‌های اهل تشیع و تسنن افغانستان: شهید سلیمانی اسوه مقاومت و  وحدت است
    شخصیت‌های اهل تشیع و تسنن افغانستان: شهید سلیمانی اسوه مقاومت و وحدت است

شخصیت‌های اهل تشیع و تسنن افغانستان شهید سردار سلیمانی را اسوه مقاومت و وحدت بین مسلمانان دانستند.

به گزارش رادیودری، همزمان با ایام دومین سالگرد شهادت سردار رشید جهان اسلام  حاج قاسم سلیمانی، مراسم یادبودی در محل سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در قندهار در جنوب افغانستان با حضور مقامات و مسئولین محلی و همچنین علما و شخصیت‌های اهل تشیع و اهل سنت این کشور برگزار شد.

در این مراسم علما و شخصیت‌های اهل تشیع و اهل سنت ضمن یاد و گرامیداشت شخصیت شهید سردار سلیمانی، از ایشان به عنوان اسوه مقاومت و شهید راه وحدت یاد کرده و از اقدامات ارزنده آن شهید در مبارزه با اشغالگری قدردانی کردند.

در ادامه نیز «علیرضا حاجی زاده» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در قندهار شهید سردار سلیمانی را یک قهرمان ملی برای مردم ایران و شهید راه دفاع از امت اسلامی در برابر تهدیدات خارجی و دیدگاه‌های انحرافی دانست.

حاجی زاده افزود:  این دیدگاه‌های انحرافی در قالب داعش تجلی پیدا کرده و اسلام را به عنوان یک مکتب خشن و افراطی به جهان معرفی کرده بود، اما شهید سردار سلیمانی به عنوان محور وحدت جهان اسلام که به همه ملت‌های اسلامی تعلق دارد در برابر تهدیدات خارجی و این دیدگاه‌های انحرافی ایستاد.

سردار سپهبد حاج "قاسم سلیمانی"، "ابومهدی المهندس" معاون سازمان بسیج مردمی عراق "حشد الشعبی" و تعدادی از همراهانشان بامداد جمعه سوم ژانویه 2020 (13جدی1398) در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد پایتخت عراق به شهادت رسیدند.این حمله  به دستور مستقیم « دونالد ترامپ» رییس جمهوری وقت آمریکا انجام شد .

بسیاری از کشورها، سازمان ها و گروها، این اقدام تروریستی آمریکا را محکوم کرده‌اند.

سردار "سلیمانی" و "ابومهدی المهندس" از چهره های برجسته مبارزه با گروه های تکفیری و تروریستی از جمله داعش در منطقه غرب آسیا بودند.

برگزاری بزرگداشت دومین سالگرد شهید سردار سلیمانی در ولایات مختلف افغانستان

سفیر ایران در کابل: الگوی سردار سلیمانی از سوی دشمنانش قابل تکرار نیست

کلیدواژه