حوت 21, 1400 11:07 Asia/Kabul
  • ضرب العجل دولت آمریکا برای تعیین تکلیف دیپلمات های افغانستانی در این کشور
    ضرب العجل دولت آمریکا برای تعیین تکلیف دیپلمات های افغانستانی در این کشور

دولت آمریکا به دیپلماتهای افغانستانی در سفارت کابل ۳۰ روز فرصت داده است که به منظور دریافت اقامت و یا ویزای بشردوستانه برای ماندن در امریکا درخواست خود را ارائه کنند.

به گزارش رادیو دری، در پی تصمیم دولت آمریکا برای تعطیلی سفارت کابل در این کشور دیپلماتهای افغانستان که از سوی دولت سابق این کشور و تحت حمایت امریکا منصوب شده بودند، ۳۰ روز فرصت یافته اند که برای دریافت اقامت و یا ویزای بشردوستانه به منظور ماندن در امریکا درخواست خود را ارائه کنند.

سفارت افغانستان در آمریکا به دلیل نبود حمایت از سوی یک دولت قانونی و نداشتن پول کافی برای اداره امور، تعطیل می‌شود.

نیویورک تایمز نوشته است که اگر این دیپلماتها به افغانستان برگردند، ممکن است با تهدید طالبان روبه‌رو شوند و اگر درخواستی برای اقامت ندهند و یا ویزای بشردوستانه درخواست نکنند، ممکن است اخراج شوند.

با این حال، مقام‌های امریکایی گفته‌اند که این دیپلماتها به افغانستان بازگردانده نمی‌شوند، اما مشخص نیست که به کجا خواهند رفت.

گفته‌ می شود حدود ۲۵ دیپلمات از ۱۰۰ نفری که در سفارت افغانستان و یا دفاتر مربوط آن کار می‌کردند، هنوز درخواست اقامت نداده‌اند.

پس از سقوط کابل، سیتی بانک امریکا برای جلوگیری از نقض تحریم‌های امریکا، حساب‌های بانکی سفارت افغانستان را بسته است.

تحریم‌ها که از قبل ضد طالبان وضع شده بود پس از قدرت گرفتن این گروه تشدید شده است. 

از این رو ده‌ها دیپلمات افغان از ماه اکتبر به این سو حقوقی نگرفته‌ و با مشکل روبه‌رو شده‌اند. 

پس از قدرت گرفتن طالبان درافغانستان و به رسمیت شناخته نشدن این حکومت از سوی جامعه جهانی، دفاتر خارجی افغانستان بویژه سفارتخانه های این کشور به دلیل نداشتن اعتبار مالی بلاتکلیف مانده و در آستانه تعطیلی قرارگرفته اند.

امریکا سفارت افغانستان در واشنگتن را تعطیل می‌کند

آمریکا حساب بانکی سفارت افغانستان در واشنگتن را مسدود کرد

 

کلیدواژه