حمل 20, 1401 17:20 Asia/Kabul
  • نیروهای امنیتی آمریکا و انگلیس به دنبال تفرقه بین افغانستان و ایران هستند
    نیروهای امنیتی آمریکا و انگلیس به دنبال تفرقه بین افغانستان و ایران هستند

رییس کل مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان هشدار داد: نیروهای اطلاعاتی و امنیتی آمریکا و انگلیس و عوامل آن برای تولید و بازنشر کلیپ‌های تفرقه افکن بین افغانستان و ایران تلاش می کنند.

به گزارش رادیو دری، رییس کل مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان در  پیامی به دولت‌ها و ملت‌های ایران و افغانستان، با بیان این‌که اخبار موثقی در دست است که نیروهای اطلاعاتی و امنیتی آمریکا و انگلیس که چند ماهی است از افغانستان خارج شده‌اند، در تلاشند که میان مردم و حاکمان این کشورها اختلاف افکنی و از اتحاد و انسجام این‌ها جلوگیری کنند، تأکید کرد: نیروهای اطلاعاتی و امنیتی آمریکا و انگلیس با بهره گیری از عوامل خود در کشورهایی مثل افغانستان، پاکستان و عراق، نسبت به تولید و بازنشر کلیپ‌های تفرقه افکن به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند.

 حجت الاسلام والمسلمین سید عیسی حسینی مزاری رییس کل مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان و خبرگزاری صدای افغان(آوا) در این پیام خود ابراز امیدواری کرده که دو کشور همسایه افغانستان و ایران، با آگاهی و بصیرت بالای خود، دشمنان این منطقه را دچار یأس و ناامیدی کنند.

وی از نخبگان و دست اندرکاران رسانه ای خواست در برابر این توطئه، وظیفه تاریخی خود را درک کرده، جهت روشنگری و هدایت افکار عمومی، وارد عرصه شوند و باهر امکان و به هرقیمتی انجام رسالت دینی و انسانی نمایند.

سه‌شنبه گذشته یک تبعه خارجی تکفیری در صحن پیامبر اعظم حرم امام رضا علیه السلام در شهر مشهد، با سلاح سرد به سه زائر روحانی حمله کرد که بر اثر این حمله دو روحانی به شهادت رسیدند و یک نفر نیز زخمی شد.

فرد ضارب، نیز به کمک عوامل انتظامی و یگان حفاظت بازداشت شد و در اختیار عوامل اطلاعاتی و امنیتی ایران قرار گرفت.

احزاب سیاسی و جریان های فرهنگی افغانستان با انتشار بیانیه های جداگانه این حمله تروریستی را محکوم کرده اند.

نهضت اسلامی افغانستان: حمله تروریستی در حرم رضوی، فتنه استکبار است

کلیدواژه