هشدار دستیار وزیر خارجه ایران درباره تلاش ها برای برهم زدن روابط ایران و افغانستان
(last modified 1401-01-21T11:37:00+00:00 )
حمل 21, 1401 16:07 Asia/Kabul
  • هشدار دستیار وزیر خارجه ایران درباره تلاش ها برای برهم زدن روابط ایران و افغانستان
    هشدار دستیار وزیر خارجه ایران درباره تلاش ها برای برهم زدن روابط ایران و افغانستان

دستیار وزیر امور خارجه ایران نسبت به برخی تلاش ها برای برهم زدن روابط ایران و افغانستان هشدار داد.

 به گزارش رادیو دری، «سید رسول موسوی» دستیار وزیر امور خارجه ایران روز یکشنبه در توییتی نوشت : «در ‏سال‌های اخیر بارها شاهد فضا سازی علیه مهمانان‌ افغانستانی خود بودیم که بادرایت نهادهای مختلف‌ و همکاری مقامات افغانستان سوء‌تفاهم ها رفع شده اند.»

موسوی افزود:«بیشتر آنچه در فضای مجازی می‌بینیم تکرار ساخته‌های قدیمی‌است که بعضا در کشور ثالثی با هدف ‎ایران هراسی و برهم زدن روابط ایران و ‎افغانستان ساخته شده‌اند. »

چهره‌های سیاسی افغان نیز در بیانیه‌هایی بر ضرورت حفظ هوشیاری دو ملت ایران و افغانستان تاکید کرده و عاملان جنایت در حرم رضوی را عناصر تکفیری با حمایت استکبار جهانی دانستند که به دنبال تیره کردن روابط دو ملت هستند.

در پی این واکنش‌ها و نیز اعلام مواضع رسمی مقامات جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه حادثه تروریستی مشهد ارتباط با ملت افغانستان و مهاجران افغان ندارد، تصاویری تازه و کاملا هدفمند و برنامه ریزی شده در شبکه‌های مجازی منتشر شده است البته برخی از تصاویر هم بسیار قدیمی هستند.

برخی کاربران افغان نیز معتقدند که انتشار این تصاویر در پی حمله تروریستی به صحن بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) کاملا برنامه ریزی شده است.

عصر سه‌شنبه گذشته  فردی تکفیری در صحن پیامبر اعظم حرم امام رضا علیه السلام در مشهد، با چاقو به سه زائر روحانی حمله کرد؛ بر اثر این حمله دو روحانی به شهادت رسیدند و یک نفر نیز  زخمی شدند.

فرد ضارب، نیز به کمک عوامل انتظامی و یگان حفاظت بازداشت شد و در اختیار عوامل اطلاعاتی و امنیتی ایران قرار گرفته است.

مهاجران افغان: جنایت تروریستی مشهد، نشانه درماندگی دشمنان است 

کلیدواژه