ثور 01, 1401 12:03 Asia/Kabul
  • آغاز برنامه کار در بدل غذا از سوی وزارت زراعت در ولایت بدخشان
    آغاز برنامه کار در بدل غذا از سوی وزارت زراعت در ولایت بدخشان

برنامه کار در بدل غذا از سوی وزارت زراعت در ولایت بدخشان آغاز شده است.

به گزارش عبدالسمیع خاوری خبرنگار رادیو دری، این برنامه جدید که در بدخشان آغاز شده برای صدها نفر در این ولایت زمینه کار و اشتغال فراهم شده است، اعمار کانال ها برای آبیاری زمین های زراعتی، بازسازی سرک ها و آبروها از اهداف مهم این برنامه میباشد.

باشندگان بدخشان از تطبیق این برنامه استقبال نموده و از حکومت مرکزی خواهان توجه بیشتر به وضعیت زندگی مردم در این ولایت شدند.

در همین حال قطب الدین دهنوی رئیس زراعت بدخشان میگوید؛ در حدود ۲۸۰۰ تُن گندم در بدخشان اختصاص داده شده است تا در بدل کار برای مردم توزیع گردد.

آقای دهنوی میگوید اکنون صدها نفر در بدخشان در این قسمت شامل کار شده اند و روزانه ده کیلو گندم برای هر کارگر توزیع می گردد.

انجینیر اسدالله کارشناس زراعت و آبیاری درخصوص این برنامه میگوید؛ اکنون کار روی ترمیم پنج کانال به شمول یک جاده عمومی از طریق این برنامه آغاز شده است.

قرار است با وصل این کانال ها در فیض آباد مرکز ولایت بدخشان صدها جریب زمین زراعتی آبیاری گردیده و هزاران خانواده از آن مستفید شوند.

تاکنون این برنامه در ۱۳ ولسوالی ولایت بدخشان آغاز گردیده است و قرار است تمام ولسوالی های این ولایت را زیر پوشش قرار بدهد.

امضای 32 پروژه بازسازی کانال های آبیاری از سوی وزارت زراعت‎، آبیاری ومالداری افغانستان

کلیدواژه