جوزا 11, 1401 15:12 Asia/Kabul
  • اعضای جرگه قومی پاکستان وارد کابل شدند
    اعضای جرگه قومی پاکستان وارد کابل شدند

همزمان با گزارش‌هایی مبنی بر از سرگیری مذاکرات دولت پاکستان با گروه تروریستی تحریک طالبان این کشور با میانجی گری دولت طالبان در افغانستان، هیاتی از ریش سفیدان و رهبران قبایلی پاکستان برای کمک به پیشبرد مذاکرات به کابل سفر کرد.

به گزارش رادیو دری،  هدف از سفر هیات ۵۰ نفره قبایل پاکستان به افغانستان همزمان با توافق دولت اسلام‌آباد و گروه تحریک طالبان پاکستان برای آتش‌بس نامحدود، نقش آفرینی برای پایان دادن به خشونت‌ها میان طرفین درگیر و کمک به توافق نهایی برای همزیستی مسالمت آمیز عنوان شده است.

«شوکت اله خان» حکمران پیشین ایالت خیبرپختونخوا پاکستان به عنوان یکی از اعضای اصلی هیات قبایلی این کشور در گفت‌وگو با پایگاه خبری روزنامه "داون" گفت: این هیات متشکل از ۵۰ نفر از چهره‌های قبیله‌ای از جمله یک وزیر و دستیار ویژه سروزیر ایالت خیبرپختونخوا است و تلاش آن تحت فشار قراردادن طرف‌های مذاکره برای پایان دادن به خشونت‌ها خواهد بود.

گفته می‌شود رهبران قبایلی پاکستان صبح امروز وارد کابل شدند و دیدارهای مهمی با تیم مذاکراتی دولت اسلام‌آباد و نمایندگان گروه تحریک طالبان پاکستان خواهند داشت.

تحریک طالبان پاکستان و دولت اسلام‌آباد بر سر آتش‌بس نامحدود توافق کرده‌اند که به عنوان یک اقدام اصلی اعتمادسازی برای پیشبرد روند مذاکرات سازش در نظر گرفته می‌شود.

 گزارش هایی در مورد آزادی دو سرکرده کلیدی تحریک طالبان پاکستان و تحویل آنها به طالبان افغانستان منتشر شده است. هر دو این افراد در لیست بیش از یکصد زندانی بودند که آزادی آنها یکی از خواسته های اصلی گروه تحریک طالبان پاکستان است.

گروه تحریک طالبان پاکستان از جمله گروه های مهم مخالف مسلحی است که با دولت پاکستان در ستیز است.

دولت پاکستان عناصر این گروه در بخش های شمالی کشور را عامل اصلی اقدامات تروریستی ضد نیروهای امنیتی این کشور می داند.

 

 

طالبان افغانستان، تحریک طالبان پاکستان را از مناطق مرزی دور می‌کند

موضع سازمان ملل درباره تهدید تحریک طالبان علیه پاکستان از خاک افغانستان

کلیدواژه