جوزا 14, 1401 12:20 Asia/Kabul
  • شخصیت‌های افغان: یاد حمایت‌های امام خمینی(ره) از مردم افغانستان در دل‌های ما زنده است
    شخصیت‌های افغان: یاد حمایت‌های امام خمینی(ره) از مردم افغانستان در دل‌های ما زنده است

بسیاری از شخصیت‌های افغانستانی امام خمینی (ره ) را متعلق به یک مذهب و یک کشور نمی‌دانند و معتقدند که یاد و خاطره حمایت‌های ایشان از مردم و مجاهدان افغان همیشه در دل‌های مردم این کشور زنده است.

افکار امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران و تاثیر انقلاب اسلامی به ایران محدود نیست، بلکه سراسر جهان را تحت تاثیر قرار داده است و افغانستان از نخستین کشورهایی بود که اندیشه‌های امام (ره) در آن به سرعت نفوذ کرد.

به گزارش رادیو دری، محمد اکبری از رهبران سابق جهادی افغانستان گفت : پیام امام خمینی (ره) که پیام انقلاب اسلامی و به منظور بیداری اسلامی بود و  این پیام را ملت‌های مسلمان در بیرون از ایران شنیدند.

اکبری افزود: ملت افغانستان اولین ملتی بود که پیام امام خمینی (ره) را شنید و در جهاد و حرکت ما، آن پیام هم مشوق و هم امیدوار کننده بود.

این رهبر جهادی سابق افغانستان تصریح کرد: پیام امام خمینی (ره )این معنا را به مسلمانان رساند که اگر ملت های مسلمان با اتکا و امید به خدا در برابر قدرت‌ها ایستادگی کنند می‌توانند به نتیجه برسند.

مولوی «عبدالرئوف توانا» رئیس حزب اقتدار اسلامی افغانستان و دبیر شورای علما و اخوت اسلامی این کشور نیز گفت : امام خمینی (ره) فرزند فرزانه اسلام است و هرگز متعلق به یک مذهب و یک کشور نیست و جوانان افغان، ایشان را به عنوان رهبر بیدارگر جهان اسلام می‌شناسند و با ارج نهادن بر شخصیت ایشان از سخنان آن بزرگ مرد تاریخ استفاده می‌کنند.

«نصرالله صادقی‌زاده نیلی» نماینده سابق پارلمان افغانستان هم در این زمینه گفت :امام خمینی (ره) شخصیتی کاملا استثنایی و فوق‌العاده بودند.

صادقی یادآور شد: «بی‌نظیر بوتو» نخست‌وزیر وقت پاکستان سخن جالبی را از خود درباره حضرت امام بجای گذاشته که گفته بود: «اراده خداوند بر امام خمینی (ره) قرار می‌گیرد، چرا که پس از قرن‌ها چنین انسانی ظهور می‌کند و رهبری امتی را به دست می‌گیرد».

نماینده سابق پارلمان افغانستان افزود:امام خمینی (ره) با دیدگاه دینی و ارزشی که داشتند در حساس‌ترین شرایط، مردم افغانستان را حمایت کردند و جمع زیادی از مهاجران افغان را در آغوش پذیرفتند.

امروز چهاردهم خرداد 1401 هجری شمسی، (چهارم ژوئن 2022 میلادی) سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران است.

مراسم سی‌وسومین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (رحمةالله علیه)امروز (شنبه) در ایران و دیگر مناطق جهان در حال برگزاری است.

امام خمینی (ره) رهبری بی‌‌نظیر از نگاه روحانیون برجسته افغان

پیرمرد افغانستانی خادم امام خمینی(ره) از بزرگترین آرزویش می‌گوید

کلیدواژه