سرطان 08, 1401 08:17 Asia/Kabul

وزارت زراعت و مالداری حکومت موقت طالبان طرحی را ارائه کرد که بر اساس ان از قطع جنگل ها و قاچاق چوب جلوگیری می شود.‎‎

به گزارش آصف شینواری خبرنگار رادیو دری، مولوی صدراعظم، معین وزارت زراعت و مالداری  حکومت موقت طالبان در نشستی خبری که با اشتراک والی ننگرهار و معاونین والیان ولایات شرقی برگزار شده بود گفت: « این طرح را در هماهنگی با وزارت  های امور داخله، تجارت، مالیه و ریاست عمومی استخبارات آماده کرده و با گنجانیدن نظرات مردم از سوی ریاست الوزرا حکومت موقت طالبان مورد تایید قرار گرفته است».

به گفته ی وی بر اساس این طرح بعد از این قطع جنگل ها و قاچاق چوب به خارج از کشور ممنوع است  و همچنین چوب هایی که در جریان چهار دهه ی گذشته از سوی  تاجران  خریداری و قطع شده به صورت قانونی از جنگلات اجازه انتقال داده خواهد شد.

معین وزارت زراعت ومالداری حکومت موقت طالبان  همچنان در این نشست خبری گفت : تاجرانی که می خواهند چوب های شانرا در داخل ولایت از یک جا به جای دیگری انتقال بدهند در بدل هر یک فوت مبلغ 350 افغانی و با انتقال ان از یک ولایت به ولایت دیگر در بدل هر فوت  مکلف به پرداخت مبلغ یک هزار افغانی می باشند.

بر اساس این طرح همچنین به خانواده هایی که در دامنه های کوه ها و جنگل ها زندگی می کنند صلاحیت استفاده  از حاصلات داده شده اما از انها خواسته شده که در نگهداری و جلوگیری از قطع جنگل ها با حکومت همکاری کنند.

تعیین نیروهای مسلح برای حفاظت از جنگل های ننگرهار

 

کلیدواژه