سرطان 08, 1401 10:35 Asia/Kabul

مسئولان اتاق تجارت و سرمایه گذاری هرات می گویند: به ارزش هشت و نیم میلیون افغانی کمک برای آسیب دیدگان زلزله اخیر در جنوب شرق افغانستان جمع آوری کرده اند.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری، اعضای اتاق تجارت و سرمایه گذاری هرات ضمن ابراز غم شریکی با زلزله زدگان ولایت های پکتیکا و خوست گفته اند: در شرایط فعلی باید هر فرد آنچه را که در توان دارد برای کمک به برادران و خواهران زلزله زده که در شرایط نامناسبی به سر می برند انجام دهد.

احمد سعید صدیقی سرپرست اتاق تجارت و سرمایه گذاری هرات می گوید که سکتور خصوصی این ولایت برای کمک  به متضررین واقعه زلزله در ولایت های جنوب شرق کشور هشت و نیم میلیون افغانی از جمله 2 میلیون توسط  اتحادیه دارو فروشان، 2 میلیون از سوی اتحادیه مواد نفتی و بقیه از کمک های بخش های دیگر اقتصادی و تجارت ولایت هرات  جمع آوری شده و قرار است توسط کمیته کمک به آسیب دیدگان زلزله به محل اعزام و به افراد نیازمند توزیع شود.

سرپرست اتاق تجارت و سرمایه گذاری هرات می گوید که در 24 ولایت دیگر هم از سوی اتاق های تجارت و سرمایه گذاری به مبلغ 35 میلیون افغانی پول نقد جمع آوری شده و قرار است به آسیب دیدگان کمک شود.

نعیم الحق حقانی رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات نیز ضمن استقبال از جمع آوری کمک های اتاق تجارت و سرمایه گذاری برای آسیب دیدگان زلزله اخیر در جنوب شرق کشور می گوید که اتاق تجارت و سرمایه گذاری هرات با این کار خیر، ثابت کرده اند که در کنار مردم خود  قرار دارند.

حقانی علاوه می کند که افغانستان خانه مشترک تمام افغان ها است و باید همه در غم و شادی یکدیگر سهیم باشند.

گفتنی است که بر اثر زلزله اخیر در ولایت های پکتیکا و خوست علاوه بر جان باختن جمعی از باشندگان این ولایت ها خسارات مالی هنگفتی نیز به مردم وارد شده است.

کمک مردم مزارشریف به آسیب دیدگان زمین لرزه در افغانستان

کلیدواژه