میزان 22, 1401 11:45 Asia/Kabul
  • استانکزی: القای کشتار قومی در افغانستان، دسیسه دشمن است
    استانکزی: القای کشتار قومی در افغانستان، دسیسه دشمن است

معاون سیاسی وزارت خارجه طالبان گفت: دشمنان با القای کشتار یک قوم خاص در افغانستان به دنبال تفرقه افکنی میان مردم هستند.

به گزارش رادیو دری، محمدعباس استانکزی معاون سیاسی وزارت خارجه طالبان در کنفرانس خبری در کابل گفت: دشمنان تلاش می‌کنند تا نشان دهند که در افغانستان، کشتار یک قوم خاص جریان دارد، اما این یک دسیسه دشمنان است که می‌خواهند بین افغان‌ها اختلافات گوناگون ایجاد کنند.

این مقام طالبان اظهار کرد: امارت اسلامی از همه شهروندان کشور می‌خواهد تا تفرقه و اختلافات مذهبی را کنار بگذارند و در کنار هم یک امت واحده باشند.

 

در روزهای اخیر برخی شهروندان افغانستان مقیم آمریکا، استرالیا، کانادا، آلمان، نیوزیلند و اندونزی در اعتراض به افزایش حملات تروریستی راهپیمایی کردند و خواهان پایان حملات تروریستی به قوم هزاره در افغانستان شدند.

همچنین در شبکه های اجتماعی پویش تازه ای با هشتگ «نسل کشی هزاره ها را متوقف کنید» به راه افتاده که تاکنون میلیون ها نفر به آن پیوسته اند..

این رویدادها پس از تشدید حملات تروریستی علیه شیعیان و هزاره ها در ماههای اخیر و نیز انفجار در مرکز آموزشی کاج در غرب کابل اتفاق افتاد که به شهادت و زخمی شدن بیش از صد دانش آموز دختر منجر شد.

 

استانکزی در جمع علمای شیعه:وحدت، راه خروج  کشور از مشکلات است

این مقام طالبان روز پنجشنبه نیز در مراسمی به مناسبت میلاد شریف پیامبر گرامی اسلام (ص) و تجلیل از مقام شهدای اخیر غرب کابل در جمع علما و متنفذان شیعه افغانستان گفت: تنها راه خروج کشور از مشکلات، جلوگیری از دخالت خارجی و تحکیم وحدت میان قشرهای مختلف مردم افغانستان است.

استانکزی تاکید کرد که حکومت طالبان به خارجی‌ها اجازه نمی‌دهد تا در مسایل داخلی افغانستان مداخله کنند و از همه شهروندان کشور می‌خواهد تا تفرقه و اختلافات مذهبی را کنار بگذارند.

وی افزود: افغانستان، خانه مشترک همه اقوام است و این کشور به خاطر موقعیت جغرافیایی خود همیشه مورد تعرض کشورهای بیگانه بوده است.

تظاهرات افغان‌ها در لندن در اعتراض به نسل کشی هزاره ها

تجمع اتباع افغان مقابل دادگاه لاهه؛ نسل کشی هزاره ها را متوقف کنید

کلیدواژه