عقرب 19, 1401 08:22 Asia/Kabul

رئیس مطبوعات وزارت کار و امور اجتماعی حکومت موقت افغانستان در مصاحبه با رادیو دری گفت: رسانه‌ها درباره اعزام نیروی کار به خارج از افغانستان برداشت نادرست داشتند.

به گزارش زهرا سلطانی خبرنگار رادیو دری، فیض‌ الله صدیقی رئیس مطبوعات وزارت کار و امور اجتماعی حکومت موقت طالبان درباره اعزام 65 هزار نیروی کار از افغانستان به دیگر کشورها گفت: «کوشش‌ها برای انتقال کارگران آغاز شده و تا کنون کدام اقدام عملی صورت نگرفته است. مراحلی باید طی شود. فعلا آغاز کار است و هر وقت نتیجه داد، رسانه‌ها را شریک خواهیم ساخت.»

وی در پاسخ به این ابهام که پیشتر اعلام شده بود پروژه در زمان نظام سابق آغاز شده اما اکنون گفته می‌شود که مراحل کار تازه شروع شده است، گفت: «رسانه‌ها برداشت نادرستی از اظهارات معین وزارت کار داشته اند و این طور برداشت کرده‌اند که همین روزها روند انتقال کارگران و اعزام آنها آغاز می‌شود در حالی که این‌گونه نیست و این روال تازه شروع شده است.»

وی درباره اینکه آیا کارگران از افغانستان به کشورهای دیگری به جز عربستان، قطر و ترکیه اعزام خواهندشد یا نه، گفت: «فعلا کشورهایی که اسم آن‌ها مطرح شده مد نظر است و کوشش می‌شود تا با کشورهای کارگرپذیر دیگر نیز گفت‌وگو شود.»

صدیقی همچنین گفت برای تامین کار، پروژه‌های کلانی مانند کانال قوش تپه و حمایت از سرمایه گذاری در داخل و تاسیس مراکز آموزش فنی و حرفه ای برای جوانان آغاز شده تا بیکاری در کشور کاهش یاید.

روز سه شنبه 17 عقرب وزارت کار و امور اجتماعی حکومت موقت طالبان اعلام کرد بر بنیاد یک قرارداد به زودی 65 هزار شهروند افغانستان برای کار به خارج از کشور فرستاده خواهند شد.

برنامه اعزام 65 هزار نیروی کار از افغانستان به خارج

کلیدواژه