قوس 22, 1401 13:44 Asia/Kabul

2500 کارمند رضاکار صحی در ولایت هرات، در نبود دارو و امکانات فعالیت می کنند.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری، مسئولان شفاخانه ای در ولایت هرات از رضاکاران صحی کمک گرفته تا به  مناطق محروم سفر کنند و گزارش هایی از دسترسی و عدم دسترسی بیماران و افراد در حال خطر را به کلینیک ها و شفاخانه های ولایتی ارائه کنند.

شماری از فعالان صحی در ولایت هرات حضور رضاکاران در این مجموعه را ارزشمند دانسته و می گویند: رضاکاران با تحمل سختی های سفر و مشکلاتی که در این راه وجود دارد به محله های دور دست ولسوالی ها می روند تا جان و زندگی همنوعان شان را نجات دهند.

شماری از کارمندان رضاکار که هم اکنون در روستاهای اطراف هرات در حال انجام وظیفه هستند، می گویند: کمبود امکانات و دارو از جمله عواملی است که کار آنان را با کندی روبرو کرده است.

با این حال مسئولان صحت عامه ولایت هرات نقش کارمندان رضاکار صحی در ولسوالی های و روستاهای این ولایت در کاهش امراض ساری و ارائه کمک های درمانی برای مردم در نقاط دوردست مهم می دانند.

آنگونه که مسئولان وزارت صحت طالبان اعلام کرده است، 30 هزار رضاکار صحی در نقاط مختلف کشور مسئولیت دارند تا برای مردم و ساکنان روستاهای دورافتاده خدمات رسانی صحی داشته باشند.

این وزارت گفته است، خدمات رضاکاران صحی باعث کاهش قابل توجه مرگ و میر مادران و کودکان بر اثر ابتلا به بیماری های ساری شده است.

وخیم تر شدن وضع نظام صحی و کمبود دارو در افغانستان

کلیدواژه