جدی 04, 1401 10:53 Asia/Kabul

مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست‌الوزرای حکومت طالبان روز شنبه با مولوی ضیاءالرحمن مدنی والی تخار و شماری از مجاهدین این ولایت دیدار کرد.

به گزارش ذبیح ا... قریشی خبرنگار رادیو دری، در این دیدار، مولوی ضیاءالرحمن مدنی به نمایندگی از دیدارکنندگان صحبت کرد و گزارشی از وضعیت اجتماعی، اقتصادی، حکومتداری و وضعیت مجاهدین تخار را با مولوی عبدالسلام حنفی شریک کرد.

عبدالسلام حنفی ایجاد فرصت‌های کاری برای ملت افغانستان را از تعهدات امارت اسلامی عنوان کرد و بیان داشت که طبق هدایت امیرالمؤمنین  در تشکیل سال آینده همۀ مجاهدین شامل خواهند شد و نیز مسئولان امارت اسلامی تمام تلاش خود را جهت حل مشکلات همه مردم بخصوص مردم تخار به کار خواهد بست.

والی تخار ناکافی بودن تعداد حوزه‌های امنیتی شهر تالقان، غصب زمین‌های عامه از سوی غاصبین، قطع غیر قانونی جنگلات، بی سرنوشتی شماری از مجاهدین، تخریبات دریای آمو در ولسوالی درقد و نبود سرک‌های مواصلاتی معیاری را از مشکلات عمدۀ این ولایت عنوان کرد.

وی از مسئولان و مقامات طالبان خواست که در راستای حل مشکلات یاد شده بخصوص ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان ولایت تخار توجه خاص کنند.

تأکید یوناما بر ضرورت ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان افغانستان

طالبان نباید جلو کسانی را بگیرند که می خواهند فرصت های شغلی و تحصیلی در خارج برای خود فراهم کنند

کلیدواژه