جدی 05, 1401 16:38 Asia/Kabul
  • تاکید آیت‌الله فاضل لنکرانی بر تقویت ارتباط علمای شیعه افغانستان با نخبگان افغان
    تاکید آیت‌الله فاضل لنکرانی بر تقویت ارتباط علمای شیعه افغانستان با نخبگان افغان

آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) بر تقویت ارتباط شورای علمای شیعه افغانستان با قشرهای مختلف این کشور از جمله دانشگاهیان و نخبگان علمی و فرهنگی تاکید کرد.

به گزارش رادیو دری؛آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی در دیدار جمعی از اعضای شورای علمای شیعه افغانستان اظهار کرد: ماندن علمای شیعه در این کشور در کنار سایر مردم موضوع مهمی است و نشان می‌دهد که علما، مردم بی‌پناه را رها نکردند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با اشاره به جایگاه مهم  شورای علمای شیعه در افغانستان افزود: این شورا با درک عمیق از شرایط، تشکیل شده و ثمرات آن بیش از هر زمان دیگری قابل مشاهده است و باید تلاش شود تا این شورا حفظ و حراست شود.

آیت الله فاضل لنکرانی ادامه داد: دشمنان به دنبال تضعیف این شورا خواهند بود و اعضای شورا باید تعاملات خود را با مراجع عظام تقلید در قم، مشهد مقدس و نجف اشرف افزایش دهند و حضور خود را در در اقصی نقاط افغانستان تقویت کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: این موضوع از آن جهت دارای اهمیت است که این حوزه‌های علمیه و علما هستند که می‌توانند مکتب شیعه را حفظ کنند و شورای علمای شیعه افغانستان نیز باید مراقبت کند  تا شعائر اسلامی و مکتب شیعه در این کشور کمرنگ نشود..

آیت الله فاضل لنکرانی با تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه اضافه کرد: در ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) می‌بایست مجالس عزاداری و سوگواری در افغانستان همانند سایر مناسبت‌های مذهبی و محرم و صفر باشکوه برگزار شود.

درخواست شورای علمای شیعه افغانستان برای تصویب مطالبات شیعیان

تاکید شورای علمای شیعه افغانستان بر تعامل مسالمت آمیز با طالبان

کلیدواژه