جدی 19, 1401 19:16 Asia/Kabul
  • ۱۸۰ هزار افغان در خراسان رضوی برابر فلج اطفال و سرخک واکسینه می‌شوند
    ۱۸۰ هزار افغان در خراسان رضوی برابر فلج اطفال و سرخک واکسینه می‌شوند

مدیرکل اداره اتباع و مهاجران استان خراسان رضوی(شمال شرق ایران) گفت: ۱۸۰ هزار مهاجر افغانستانی در طرح واکسیناسیون فلج اطفال و سرخک برابر این بیماری‌ها واکسینه می‌شوند.

 به گزارش رادیو دری، «سید علی قاسمی» مدیرکل اداره اتباع و مهاجران خراسان رضوی با بیان اینکه اتباع مجازی که از ژوئن 2022  وارد خراسان رضوی شده‌اند 500 هزار نفر هستند افزود: حدود 320 هزار نفر از این گروه دارای پرونده سلامت هستند و حدود 180 هزار نفر از این اتباع شامل طرح واکسیناسیون می‌شوند.

قاسمی گفت: براساس سیاست جمهوری اسلامی ایران که میزبان مهاجران و پناهندگان از کشورهای مختلف است، خدمت‌رسانی با هدف ایمنی قشرهای مختلف جامعه در سر لوحه کار قرار دارد.

جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه اخیر میزبان بزرگترین جامعه پناهندگان دنیا به خصوص شهروندان افغانستانی بوده و حتی در دوران جنگ تحمیلی و تحریم‌های ظالمانه دهه‌های اخیر هم حاضر به قطع ارائه خدمات به میلیون ها نفر از اتباع افغانستان که در ایران مشغول کار، تحصیل و زندگی هستند، نشده است.

اکنون ۵ میلیون نفر از شهروندان افغانستانی در ایران به سر می‌برند و از امکانات موجود در جمهوری اسلامی ایران همچون شهروندان ایرانی بهره مند هستند.

سازمان جهانی بهداشت، از ایران به عنوان الگو و یک کشور بزرگ که با وجود همسایگان آلوده، موفق به حذف سرخک شده، نام برده است.

استاندار خراسان رضوی: ورود اتباع افغان به ایران باید از داخل افغانستان ساماندهی شود

تزریق واکسن سرخک به ۷۲ هزار تبعه خارجی در خراسان رضوی

کلیدواژه