دلو 05, 1401 20:02 Asia/Kabul
  • تجلیل کمیساریای پناهندگان سازمان ملل از سرشماری اتباع افغانستانی تازه وارد به ایران
    تجلیل کمیساریای پناهندگان سازمان ملل از سرشماری اتباع افغانستانی تازه وارد به ایران

سرپرست دفتر نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، سرشماری مهاجران افغانستانی تازه وارد به ایران را نشانه حسن نیت جمهوری اسلامی به پناهندگان افغان دانست.

به گزارش رادیو دری؛ اینا گلد کوا سرپرست دفتر نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در دیدار با صادق رضادوست  مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ایران گفت:   شناسایی و سرشماری اتباع افغانستانی که در یک سال گذشته  به ایران وارد شدند نمایانگر حسن نیت جمهوری اسلامی ایران به مهاجران و پناهجویان است.

وی با اشاره به تحولات اخیر افغانستان، از اعمال محدودیت‌های آموزشی برای زنان و دختران ابراز نگرانی کرد.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ایران نیز در این نشست گفت: بعد از تحولات سال ۱۴۰۰ در افغانستان و روی کار آمدن حکومت طالبان، بیش از یک میلیون مهاجر افغان وارد جهموری اسلامی ایران شدند که این وضعیت، باعث بروز مشکلات زیادی در زمینه‌های مختلف در کشور ما شد.

رضا دوست افزود: مردم افغانستان با توجه به همه‌ مشکلاتی که دارند به تحصیل فرزندان خود اهمیت زیادی می دهند و این یکی از دلایل مهاجرت افغانستانی‌ها به جمهوری اسلامی ایران است.

به گفته وی هم اکنون بیش از ۷۰۰ هزار دانش آموز و ۶۰ هزار دانشجوی افغانستانی در مدارس و دانشگاه‌های ایران در حال تحصیل هستند. 

طرح تاسیس سازمان ملی مهاجرت در ایران

افزایش بی سابقه مهاجرت شهروندان افغانستانی به ایران

کلیدواژه